Zoeken Vraag het forum

Metronidazol

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Me

Hallo,
    Ik moet 10 dagen achtereen, 3 x p dag 500 mg metronidazol slikken, en ik heb behoorlijk veel last van de bijwerkingen (diarree, misselijkheid, moe, wiebelig), maar ik ben de laatste dagen ook heel vaak erg paniekerig/angstig/over emotioneel, en ook tril ik op die momenten verschrikkelijk. Dan span ik al mijn spieren aan en sta ik helemaal stijf, terwijl ik toch helemaal sta te trillen.
    Heeft iemand ervaring met deze pillen, zou dat hierdoor komen? Ik vind het erg vervelend namelijk, maar als ik weet dat het alleen hierdoor komt, dan voel ik me toch wat geruster.

5 reacties
    Reageren
    Zara

Op basis waarvan schrijft u de aanwezige symptomen toe aan de bijwerkingen van het antibioticum? Kunnen de klachten geen gevolg zijn van de aandoening waarvoor u het antibioticum heeft voorgeschreven gekregen?

En hoe is het inmiddels met de klachten?

Reageren
    Sonja

Metronidazol kan ‘psychische’ bijwerkingen hebben als verwardheid, hallucinaties, slaperigheid, en duizeligheid. Dus het is een mogelijkheid dat uw klachten zijn opgetreden als gevolg van uw antiobioticum metronidazol.

Reageren
    WMV

Ook ik ben aan de metronidazol, ook 3 x 500 mg, gedurende 7 dagen. Ik heb onlangs een nierbekkenontsteking en nierstenen gehad, daarbij flinke stuwingen gehad. Ben nu twee dagen aan de metronidazol en heb pijn in de nierstreek. Kan het zijn dat het middel te belastend is voor mijn (mogelijk wat beschadigde) nieren of kan ik gewoon doorgaan met de metronidazol?

Reageren
    anneke

mijn dochter heeft een kuur van 10 dagen 3 tabletten gehad. volgens de bijsluiter kun je hier ook spier en gewrichtspijn van krijgen. de ha geeft aan dat dit in elke bijsluiter staat en dit niet van de med komt!

wat zeggen jullie hiervan? is dit van de med of heeft de ha gelijk?

Reageren
    John (moderator)

Het staat toch niet voor niets in de bijsluiter..het is wel een bijwerking die maar zelden voor komt.

Reageren
Reageer op: Metronidazol
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.