Mirtazapine

  • #1

    Beste,
    Ik gebruik ongeveer een jaar mirtazapine om te kunnen slapen, 15mg vlak voor ik in bed kruip. Ik ben enorm aangekomen sinds dan. Komt dat door deze medicatie? Ik voel me echt slecht daardoor... zal ik terug vermageren als ik stop hiermee? Mvg

    Reactie
    #2

    Als je eetpatroon niet is veranderd zou het door de medicatie kunnen komen. Als je met de medicatie stopt kan het ook weer weggaan maar kan wel even duren

    Reactie
    #3

    Antidepressiva vertragen je metabolisme en zorgen voor verlies van vitaminen en mineralen en andere stoffen, waaronder Q10 en vitamine B. Slaapkwaliteit kan je verbeteren door volwaardige voeding en voedingssupplementen als magnesium, vitamine B en D en omega 3.  Gebruik zelf onder andere 5htp.

    Reactie
    #4

    Dag Catootje,

    Ik neem apart idd ook omega3 en metarelax (daar zit magnesium en vit B in) maar slapen lukt niet door een te hoge spanning in mijn lichaam. Het gaat wel al beter dan een jaar geleden, dus ik was sowieso van plan om volgende week aan mijn behandelaar te vragen hoe ik best verminder en uiteindelijk stop met mirtazapine. Want van zo hard aan te komen word ik ook niet bepaald blij

    Reactie
Reageer op: Mirtazapine
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief