Zoeken Vraag het forum

Mirtazapine

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ikke

Beste,
    Ik gebruik ongeveer een jaar mirtazapine om te kunnen slapen, 15mg vlak voor ik in bed kruip. Ik ben enorm aangekomen sinds dan. Komt dat door deze medicatie? Ik voel me echt slecht daardoor… zal ik terug vermageren als ik stop hiermee? Mvg

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als je eetpatroon niet is veranderd zou het door de medicatie kunnen komen. Als je met de medicatie stopt kan het ook weer weggaan maar kan wel even duren

Reageren
    Catootje

Antidepressiva vertragen je metabolisme en zorgen voor verlies van vitaminen en mineralen en andere stoffen, waaronder Q10 en vitamine B. Slaapkwaliteit kan je verbeteren door volwaardige voeding en voedingssupplementen als magnesium, vitamine B en D en omega 3.  Gebruik zelf onder andere 5htp.

Reageren
    Ikke

Dag Catootje,

Ik neem apart idd ook omega3 en metarelax (daar zit magnesium en vit B in) maar slapen lukt niet door een te hoge spanning in mijn lichaam. Het gaat wel al beter dan een jaar geleden, dus ik was sowieso van plan om volgende week aan mijn behandelaar te vragen hoe ik best verminder en uiteindelijk stop met mirtazapine. Want van zo hard aan te komen word ik ook niet bepaald blij

Reageren
Reageer op: Mirtazapine
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.