Zoeken Vraag het forum

Ibuprofen nodig om normaal te kunnen functioneren, maar voel me niet ziek.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Alex

De laatse tijd voel ik me lustloos en bijna depressief zou ik kunnen zeggen. Het lukt mij nauwelijks om aan iets te beginnen en gezellig ben ik niet. Nu heb ik gemerkt dat als ik ibuprofen slik ik me opeens helemaal wakker en blij voel. Ik heb voor de rest geen lichamelijke klachten(denk ik). Hoe kan het dat ik me zo opgepept voel na het nemen van ibuprofen? Heb ik mogelijk een infectie waar ik niet vanaf weet of is dit puur mentaal en heeft ibuprofen daar invloed op? Ik overweeg om naar de huisarts te gaan, maar ik heb dezelfde klachten al eerder gehad, waarbij ik naar de arts ben geweest, waarna het vervolgens plotseling weg was. Wellicht verdwijnt het opnieuw. Voor de rest ben ik redelijk gezond, roken is een slecht iets, ik beweeg voldoende, eet goed en slik daarnaast nog vitamine suplememten. Mijn vraag is of misschien iemand hier ervaring mee heeft of misschien een bepaald ideë hierover, zodat ik bij een afspraak beter hierover kan hebben met de arts.

Goeten en een fijne dag gewenst aan iedereen,

Alex

10 reacties
    Reageren
    Suzan

Hey,

Over je klachten kan ik weinig zeggen,maar ik weet wel dat regelmatig Ibuprofen nemen slecht voor je maag is en op lange termijn voor je lever en nieren. ( ik slik het nu langere tijd in hogere dosis en moet elke 3 maanden mijn leverwaarden laten checken ).

Dus ik zou zeker contact met de huisarts opnemen hier over. En een maagbeschermer vragen als je het blijft gebruiken.

Groetjes Suzan

Reageren
    John (moderator)

Gebruik je vaak en langer ibuprofen? Waarom neem je brufen als je geen pijnklachten hebt? Heb je eerder drugs gebruikt?

Reageren
    Alex

Hey Suzan,

Nee ik gebruik niet vaak en lang ibuprofen. Ooit eerder maagklachten gehad en sindsdien vind ik het maar niks. Ik pas er mee op. Die maagbeschermers zijn iderdaad een goed idee, bedankt.

Fijne dag gewenst(:

Reageren
    Alex

Dag John,

Nee, over het algemeen gebruik ik het niet vaak. Heb er ooit maagklachten van gekregen en sindsdien vind ik het maar niks. Ik gebruik ibuprofen, ondanks dat ik geeb pijnklachten heb, omdat ik toch het gevoel heb dat ik ziek ben en weet dat ibuprofen me beter laat voelen. Een gemiddelde dag voel ik me 60% fit en dat is oké. Dan neem ik ook geen iboprofen. Die dagen moet ik mezelf wel echt pushen om productief te zijn en fijn in de omgang. Wat soms veel energie kost, van de weinig die ik heb. Maar soms heb ik dagen dat ik wel 100% moet geven en dat moet ik ibu gebruiken om me zo te voelen. Die dagen ben ik dan ook topfit, super scherp, vrolijk etc. Ja ik heb vroeger voor een paar jaar drugs gebruikt(niet aan een stuk door en niet extreem veel) , soms rook ik een jointje, drinken doe ik bijna nooit.

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat er toch iets anders is waarom ibuprofen dan helpt. Brufen kan koorts laten zakken waardoor je je beter voelt. Het kan pijnklachten laten afnemen waardoor je je ook beter gaat voelen, maar dat was het dan ook. Je geeft aan dat je je lusteloos en tegen het depressieve aan voelt. En zeker is daar Ibuprofen daar niet bij helpt. Jij kunt dat idee wel hebben, maar dat is dan een psychische issue. Misschien hik je wel tegen een depressie of een burn-out aan.
    Hoe vaak rook je een joint?

Reageren
    Suzan

Hoi,

Graag gedaan?

De maagbeschermer helpt wel alleen voor je maag he, niet tegen de belasting van je lever.

Belangrijkste is denk ik voor jou om de oorzaak van je klachten, lichamelijk of geestelijk,  te vinden.  Dan kan je daar gericht wat mee doen, ipv iets slikken wat misschien alleen maar als placebo werkt…..

Sterkte, groetjes Suzan

Reageren
    Alex

Over het algemeen ben ik psychisch sterk en weet ik goed met m’n emoties en gedachtes om te gaan. Goed om duidelijkheid te hebben over dat ibuprofen niet direct mentale klachten verhelpt. Ik heb danhet idee dat m’n lichaam tegen een infectie vecht, waardoor ik mij zo moe en lusteloos voel. Als ik ibuprofeen neem dan wordt dat gevecht gestopt. Het zou zo maar kunnen dat het niet waar is trouwens. In ieder geval heb ik genoeg op een rijtje om de dokter te bezoeken. Ik wilde graag beter voorbereid zijn aangezien mijn arts heel gemakkelijk doet over alles. Het lijkt mij een goed plan om deze discussie voor te leggen aan de arts. Mag ik dat doen?

Reageren
    John (moderator)

Uiteraard mag je dat

Reageren
    Alex

Ik wil jullie in ieder geval hartelijk bedanken en wens jullie een hele fijne dag verder(:

Reageren
    Suzan

Jij ook een fijne dag en succes!

Reageren
Reageer op: Ibuprofen nodig om normaal te kunnen functioneren, maar voel me niet ziek.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.