Zoeken Vraag het forum

Benzodiazepinen onthoudings Syndroom

Peter (huisarts)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ashanti

    Iemand ervaring met klachten die kunnen ontstaan na stoppen met langdurig gebruik van (veel/diverse) benzodiazepinen?

    Iemand ervaringen met GABA-suppletie om het overprikkelde zenuwstelsel tot rust te krijgen?

    2 reacties
    Reageren
    _87_
    1. Goed letten op voeding, omega 3 consumptie, noten, vers fruit, zalm.
    2. Dagelinks minimaal een half uur buiten matige activiteiten verrichten
    3. Ritme in dagelijks leven behouden.
    4. Luisteren naar je lichaam, neem voldoende rust en ontspanning.
    5. Magnesium citaat nemen, dit ontspant spieren en zenuwstel.
    6. Begin met het nemen van een wisselbad. Dit helpt tegen hyperventilatie.
    Reageren
    Catootje

    Medicijnen zorgen voor een geforceerde reactie in je lichaam. Benzo’s zorgen ook voor een verminderde aanmaak van melatonine. Ook zorgen medicijnen voor verlies van vitaminen en mineralen. Benzo’s onder andere diverse B-vitamines.

    Je lichaam kan zelf stofjes als gaba en melatonine aanmaken, als je zorgt voor de juiste voeding plus wat voedingssupplementen. Onder andere glutamine en creatine helpen de gaba-aanmaak. Een orthomoleculair therapeut zou je verder kunnen adviseren. Een middel als Kambo kan helpen om te ontgiften en de receptoren te resetten.

    Reageren
Reageer op: Benzodiazepinen onthoudings Syndroom
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB



Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

 

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Zijn slaappillen de oplossing?
5 min leestijd

Zijn slaappillen de oplossing?

5 min leestijd

Epilepsie kent vele verschijningsvormen

4 min leestijd

Het gevaar van slaapmiddelen

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB



Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.