Zoeken Vraag het forum

Paroxetine

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Rune

Hallo

Ik neem momenteel 10 Mg paroxetine en neem het ’s ochtends. Vaak neem ik het na het ontbijt, maar soms ook zonder te ontbijten en soms neem ik de pil en eet ik pas daarna.. wat is het verschil in opname? Is het erg dat het soms verschilllend is hoe ik de medicatie inneem?

9 reacties
    Reageren
    Rune

Stel dat ik het neem rond 9 uur smorgens. Soms doe ik het met voedsel soms niet. Dan is het een verschil wanneer het wordt opgenomen in het bloed en kan het tijdens maaltijd een paar uur langer duren? Als ik het dan soms MET en soms zonder voedsel neem, is het dagelijkse tijdstip dat het wordt opgenomen in bloed toch heel verschillend?

Reageren
    John (moderator)

Het is niet zo verstandig om ze op nuchtere maag te nemen. Niet voor de werking maar voor de bijwerkingen

Reageren
    John (moderator)

Het is niet erg verstandig op ze op lege maag te nemen. Niet voor de werking maar voor de bijwerkingen

Reageren
    Rune

Oke en dan voor ik begin te eten of als ik gedaan heb met eten? Zit daar dan ook verschil op hoe snel het wordt opgenomen?

Reageren
    John (moderator)

Dat maakt niet zo heel veel uit.

Reageren
    Rune

Want ik durf het soms ook voor het ontbijt innemen, soms erna.. dan heb ik het niet op hetzelfde moment in mijn bloed. Is dit een groot probleem?

Reageren
    John (moderator)

Ik schreef al: dat is geen probleem

Reageren
    Rune

Dus zolang ik het elke dag om 09.00 neem, soms voor de maaltijd, na de maaltijd of zonder maakt het nie uit. Zolang het maar op hetzelfde uur is?

Alvast bedankt John

Reageren
    John (moderator)

Dat maakt niet uit

Reageren
Reageer op: Paroxetine
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.