- Tonnie15 augustus 2019 om 21:28
Hallo
Hoi ik heb sinds vandaag Mirtazapine voor geschreven gekregen ben de laatste 2 jaar behoorlijk depressief en somber nu weet ik dat ik heel erg lang geleden toen was ik 18 prozac kreeg maar heb dat maar niet te lang geslikt nu hoor ik ook verhalen dat mensen die toen prozac hebben geslikt in mijn tijd daar nu ze gestopt zijn veel last hebben van het gebruik van dat middel het is ook op het nieuws geweest nu is mijn vraag aan u ik ben nu 42 maar durf het niet maar het moet eigenlijk wel ik sport nog ik eet gezond slaap wat minder dus daar ligt het niet echt aan zou ik het maar gewoon proberen en kan iemand mij misschien vertellen of dit ook schade zal opleveren aan de hersens ik weet niet zo goed wat te doen maar nergens geen zin meer in hebben en je toch maar dwingen om de dingen te doen die moeten ik weet wat ik moet doen zonder medicatie maar het gaat niet
9 reactiesReagerenJohn (moderator)
15 augustus 2019 om 22:27Ik zou toch maar met de medicatie starten
ReagerenTonnie15 augustus 2019 om 23:03Oke en dan maar de eerste 2 weken veel bijwerkingen hebben wat ik heb gelezen maar de depressie kan dan nog wel erger worden in de eerste weken vandaar dat ik wat bang ben
ReagerenJohn (moderator)
15 augustus 2019 om 23:05Er kunnen inderdaad bijwerkingen zijn, maar die heb al dit soort geneesmiddelen. Het zijn gelukkig bijwerkingen die dan ook weer overgaan
ReagerenTonnie16 augustus 2019 om 00:08Oke dat geloof ik moet ik ook geloven dat het schade aan mijn hersenen kan aanbrengen? want dat was in de jaren 90 met prozac niet goed gegaan en vele mensen wilden zelf een zaak aanspannen omdat het middel bij mensen die net volwassen waren voorgeschreven werd ik weet niet of je van dat verhaal gehoord hebt het is een half jaar geleden op het nieuws geweest maar Mirtazapine moet toch eerst 20 jaar getest worden wil het op de markt gebracht worden of ben ik abuis sorry dat ik wat huiverig ben de dokter die het mij heeft voorgeschreven weten vaak niet alles over de problemen en schrijven vaak een middel voor maar ik wil geen proefkonijn zijn stel dat ik dit eerst 6 weken moet slikken dan zit het in mijn spiegel en het gaat mis dan moet je weer afbouwen pff lastig allemaal ik gebruik ook diazepam 4 maal 10 per dag maar dat kon geen kwaad volgens mijn arts…
ReagerenJohn (moderator)
16 augustus 2019 om 00:18Prozac is geen mirtazapine. En zo snel zul je echt geen schade aan de hersenen krijgen
ReagerenCatootje16 augustus 2019 om 07:40Antidepressiva en andere medicijnen zorgen voor een verminderde opname en verhoogde uitscheiding van vitaminen en mineralen. SSRI’s als prozac maar ook benzo’s remmen daarnaast ook de aanmaak van melatonine. Je lichaam kan zelf stofjes als serotonine aanmaken, door te zorgen voor een stabiele bloedsuikerspiegel, volwaardige voeding en gebruik van bepaalde voedingssupplementen.
ReagerenTonnie16 augustus 2019 om 13:28Mijn bloedsuikerspiegel is goed daarnaast eet ik heel gezond en neem geen voedingssupplementen er zitten genoeg stofjes in de voeding die ik eet
ReagerenBro science12 augustus 2023 om 09:18U hebt duidelijk een probleem met vertrouwen en angst.
Reageren
Helaas ben ik te laat om te antwoorden.
Als je Engels kan verstaan zou ik beginnen met de medicijnen te nemen en er niet over te lezen en na te denken. Luister dan naar Allan Watts in je bed voor je gaat slapen en je zal merken dat er maar 1 probleem in je leven is dat is nadenken over verleden en toekomst en daar teveel controle over willen. Je leeft nu. Je moet ook ervan uitgaan dat je voor alles een excuus kan opbrengen maar je moet durven jezelf kritisch te bekijken op het vlak van angst en depressieve gevoelens. Depressie heb je niet, je bent ervan overtuigd dat het slecht met je gaat, ik zou die knop omdraaien en verder gaan met je leven. Het zal nooit 100% positieve vibes zijn negeer de mensen die zelf in hun wereldje met alcohol of eender wat vast zitten die teveel doen alsof alles altijd goed gaat en enkel positieve dingen op sociale media zetten bvb…
Het antwoord zit in jezelf. Jij bent uit dit universum gekomen en niets heeft een echte betekenis van goed of kwaad. Het is allemaal maar gewoon een iets in een iets.Man in black20 november 2023 om 00:07Goed gesproken broscience, hoe gaat het met jou nu Tonnie? Gr
Reageren