Zoeken Vraag het forum

Stoppen met oxzepam 10 Mg per dag

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Greet

hoe stop je het best als je twee maanden oxzepam 10 Mg hebt gebruikt

heb het al eens drie dagen niet gebruikt ,werd de vierde dag onrustig

ben toen weer begonnen met 10 Mg per dag

hoe kaan ik het beste stoppe ?

8 reacties
    Reageren
    _87_

Twee maanden deze de dosering van 10 mg is niet heel erg schrikbarend. Je hebt twee opties. Of trotseer de onrust, deze gaat namelijk vanzelf over. De andere optie is, om het tabletje te halveren. Neem dit dan 2 weken, probeer dan nog eens te stoppen. Als dit nog te veel klachten geeft, kun je 1 dag wel, 3 dagen geen tabletje slikken van 5 mg. Verleng de interval 1 maal en stop dan.

Maar probeer eerst de eerst beschreven manier. Geheel zonder ontwenningsverschijnselen zal het trouwens niet verlopen, dus probeer door te zetten.

Reageren
    _87_

Om de onrust te temperen, kun je trouwens ook tal van dingetjes doen. Sporten, verse muntthee drinken, walnoten eten en of kersen. Vergeet vooral mediteren niet! Dit helpt ook enorm.

Reageren
    _87_

Ben zelf na 3 maanden 30 mg oxazepam op een dag de ontwenning ingegaan. Daarnaast ook nog een van de zwaarste antidepressivum in soort van afkickverschijnselen uitgelopen. Dus. Dit is gelukt. Jou gaat dit ook lukken. Toi Toi Toi. Voor advies kun je altijd vragen hier!

Reageren
    John (moderator)

1 week pil om de dag nemen, dan 1 week om de 2 dagen en dan stoppen

Reageren
    Catootje

Benzo’s reguleren het gaba op een kunstmatige manier. Zorgen ook voor een verminderde aanmaak van melatonine en voor verliezen aan vitaminen en mineralen. Belangrijk om te zorgen voor onbewerkte voeding en voor wat voedingssupplementen die allerlei neurotransmitters als gaba en melatonine helpen te reguleren.

Reageren
    geraldina

ik ben nu 5 weken gestopt  met oxazepam na 3 maanden gebruik van 5mg en daarna 2mgr  en  heb nog  steeds s,morgens last akelijk wakker worden  en sufheid  en  verkeerd adem halen  en na de middag  gaat het beter  zijn dat nog  bijwerkingen? ik slik nu nog sertraline 75 mgr   s.avonds   kan ik dan beter die s.morgens  nemen ? ik neem die nu al zowat  een jaar    graag goede raad   alvast bedankt

Reageren
    John (moderator)

Hoe heb je dat stoppen gedaan? In hoeveel tijd heb je afgebouwd en hoe?

Reageren
    geraldina

ik heb noot meer als 5mg genomen en alleen indien nodig bij opbouw van sertraline en meestal nog de helft  daarvan en soms 2 dagen niet ,ik ben erg suf s.morgens  of is dat van de sertraline? 75mg die ik s.avonds neem om 9 uur  kan ik dan beter die s.morgens nemen?  alvast bedankt

Reageren
Reageer op: Stoppen met oxzepam 10 Mg per dag
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.