- Greet15 december 2018 om 13:16
hoe stop je het best als je twee maanden oxzepam 10 Mg hebt gebruikt
heb het al eens drie dagen niet gebruikt ,werd de vierde dag onrustig
ben toen weer begonnen met 10 Mg per dag
hoe kaan ik het beste stoppe ?
8 reactiesReageren_87_15 december 2018 om 16:37Twee maanden deze de dosering van 10 mg is niet heel erg schrikbarend. Je hebt twee opties. Of trotseer de onrust, deze gaat namelijk vanzelf over. De andere optie is, om het tabletje te halveren. Neem dit dan 2 weken, probeer dan nog eens te stoppen. Als dit nog te veel klachten geeft, kun je 1 dag wel, 3 dagen geen tabletje slikken van 5 mg. Verleng de interval 1 maal en stop dan.
Maar probeer eerst de eerst beschreven manier. Geheel zonder ontwenningsverschijnselen zal het trouwens niet verlopen, dus probeer door te zetten.
Reageren_87_15 december 2018 om 16:42Om de onrust te temperen, kun je trouwens ook tal van dingetjes doen. Sporten, verse muntthee drinken, walnoten eten en of kersen. Vergeet vooral mediteren niet! Dit helpt ook enorm.
Reageren_87_15 december 2018 om 16:45Ben zelf na 3 maanden 30 mg oxazepam op een dag de ontwenning ingegaan. Daarnaast ook nog een van de zwaarste antidepressivum in soort van afkickverschijnselen uitgelopen. Dus. Dit is gelukt. Jou gaat dit ook lukken. Toi Toi Toi. Voor advies kun je altijd vragen hier!
ReagerenJohn (moderator)
16 december 2018 om 00:381 week pil om de dag nemen, dan 1 week om de 2 dagen en dan stoppen
ReagerenCatootje16 december 2018 om 07:24Benzo’s reguleren het gaba op een kunstmatige manier. Zorgen ook voor een verminderde aanmaak van melatonine en voor verliezen aan vitaminen en mineralen. Belangrijk om te zorgen voor onbewerkte voeding en voor wat voedingssupplementen die allerlei neurotransmitters als gaba en melatonine helpen te reguleren.
Reagerengeraldina16 december 2018 om 11:05ik ben nu 5 weken gestopt met oxazepam na 3 maanden gebruik van 5mg en daarna 2mgr en heb nog steeds s,morgens last akelijk wakker worden en sufheid en verkeerd adem halen en na de middag gaat het beter zijn dat nog bijwerkingen? ik slik nu nog sertraline 75 mgr  s.avonds  kan ik dan beter die s.morgens nemen ? ik neem die nu al zowat een jaar  graag goede raad  alvast bedankt
ReagerenJohn (moderator)
17 december 2018 om 01:04Hoe heb je dat stoppen gedaan? In hoeveel tijd heb je afgebouwd en hoe?
Reagerengeraldina17 december 2018 om 10:54ik heb noot meer als 5mg genomen en alleen indien nodig bij opbouw van sertraline en meestal nog de helft daarvan en soms 2 dagen niet ,ik ben erg suf s.morgens of is dat van de sertraline? 75mg die ik s.avonds neem om 9 uur kan ik dan beter die s.morgens nemen? alvast bedankt
Reageren