Zoeken Vraag het forum

bijwerking afbouwen sertraline antidepri pillen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • GERARDINA

ik ben sinds 6 weken van 75 mg  naar 50 mg gegaan met kleine stukjes en sinds 4     weken 50 mg  maar ik heb veel last van akelig wakker worden en trillen  angst verkeerd adem halen suf en afwezigheid  geen zin in eten .ik slik de sertraline  nu 9 maanden s,avonds en slaap goed wie  kan mij  helpen ? bedankt

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Hoeveel mg heb je per hoeveel weken verminderd?

Reageren
    Catootje

Antidepressiva remmen de aanmaak van melatonine en zorgen voor tekorten aan tal van vitaminen, mineralen en andere stoffen, waaronder Q10, magnesium en vitamine B. Wat aanvulling van stofjes kan schelen in de afkickverschijnselen en helpt je lichaam om neurotransmitters als serotonine en  melatonine zelf aan te maken. Dan nog langzaam afbouwen.

Reageren
    GERARDINA

ik ben van  75 mg  eerst met kleine stukjes  in 3 weken  naar 50 mg gegaan en nu 4 weken  op 5o mg  ik neem s,morgens  5 mg oxazepam  om het  trillen en angstig en onrust te  verminderen

Reageren
    GERARDINA

Catootje  zou een vitamine preparaat van vitamine store daarbij kunnen helpen ?

Reageren
    _87_

Afbouwen van antidepressiva gaat nooit zonder klachten of ongemak voorbij. Hoe intens de klachten zijn hangt onderandere af van de gevoeligheid van je zenuwstelsel en hetgeen je eet en drinkt.

Ik zelf deed er een half jaar over om te stoppen met 75 mg Efexor.

Reageren
    GERARDINA

87 dank voor je reactie wat heb je ged,aan aan de bijwerking die vooral s morgens  zo  erg zijn en heb je er iets voor genomen ? s,avonds voel ik mij prima

Reageren
Reageer op: bijwerking afbouwen sertraline antidepri pillen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.