- GERARDINA22 augustus 2018 om 11:10
ik ben sinds 6 weken van 75 mg naar 50 mg gegaan met kleine stukjes en sinds 4 weken 50 mg maar ik heb veel last van akelig wakker worden en trillen angst verkeerd adem halen suf en afwezigheid geen zin in eten .ik slik de sertraline nu 9 maanden s,avonds en slaap goed wie kan mij helpen ? bedankt
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
23 augustus 2018 om 00:48Hoeveel mg heb je per hoeveel weken verminderd?
ReagerenCatootje23 augustus 2018 om 09:30Antidepressiva remmen de aanmaak van melatonine en zorgen voor tekorten aan tal van vitaminen, mineralen en andere stoffen, waaronder Q10, magnesium en vitamine B. Wat aanvulling van stofjes kan schelen in de afkickverschijnselen en helpt je lichaam om neurotransmitters als serotonine en melatonine zelf aan te maken. Dan nog langzaam afbouwen.
ReagerenGERARDINA23 augustus 2018 om 11:07ik ben van 75 mg eerst met kleine stukjes in 3 weken naar 50 mg gegaan en nu 4 weken op 5o mg ik neem s,morgens 5 mg oxazepam om het trillen en angstig en onrust te verminderen
ReagerenGERARDINA24 augustus 2018 om 10:35Catootje zou een vitamine preparaat van vitamine store daarbij kunnen helpen ?
Reageren_87_29 augustus 2018 om 15:19Afbouwen van antidepressiva gaat nooit zonder klachten of ongemak voorbij. Hoe intens de klachten zijn hangt onderandere af van de gevoeligheid van je zenuwstelsel en hetgeen je eet en drinkt.
Ik zelf deed er een half jaar over om te stoppen met 75 mg Efexor.
ReagerenGERARDINA30 augustus 2018 om 10:0687 dank voor je reactie wat heb je ged,aan aan de bijwerking die vooral s morgens zo erg zijn en heb je er iets voor genomen ? s,avonds voel ik mij prima
Reageren