- hella2 augustus 2018 om 06:55
Hoi allemaal, ik wilde graag mijn menstruatie uitstellen voor mijn 8 daagse vakantie. Hiervoor kreeg ik primolut voorgeschreven. De huisarts vertelde me dat ik dit maximaal 14 dagen mocht gebruiken. Ik moest al beginnen met slikken op vrijdag want mijn menstruatie was te laat als het ware. Omdat ik dus niet wist wanneer het moest beginnen moest ik dus vrijdag al 3 tabletten per dag slikken. Woensdag ging ik echter pas op vakantie. En nu realiseer ik me dat ik dan helemaal niet genoeg tabletten heb want ik moet hem 13 dagen slikken x 3 op een dag = 39 tabletten maar er zitten er maar 30 in?!!? In de bijsluiter staat ook 14 dagen aangegeven dus vraag me af hoe ik dit nou moet doen? Las op andere forums ook dat meiden tussentijdse bloedingen kregen wanneer ze vergaten te slikken maar dit wil ik zeker niet!
1 reactieReagerenJohn (moderator)
2 augustus 2018 om 09:57Er staat dat je het maximaal 14 dagen mag gebruiken, niet dat je het perse 14 dagen zou moeten gebruiken. Doorgaans is dat 10 dagen. Daarom ook verpakkingen van 30 pillen.
Reageren