- Van Dieren4 juli 2018 om 11:28
Ik ben al een paar maanden gestopt met het middel lorazepam samen met valium. Nu heb ik nog steeds de behoefte aan de Lorazepam. Toen ik met het afbouwen begon vertelde mijn dokter, dat als de onrust bleef, dat zei een alternatief had waarbij ik na inname na 3 dagen weer auto mocht rijden. Toen ik er naar vroeg, omdat de onrust bleef, wist zij niet meer wat het middel was. Heeft u enig idee? Ik hoop van wel want het blijft maar spoken in mijn hoofd. Van de dokter krijg ik de lorazepam niet meer. Mijn leeftijd is 77 jaar.
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
4 juli 2018 om 13:20ik kan eigenlijk maar een middel bedenken. Diazepam. Maar na 3 dagen weer autorijden is wellicht wat te optimistisch
ReagerenCatootje4 juli 2018 om 15:05Benzodiazepinen werken remmend op de aanmaak van melatonine en zorgen, net als de meeste medicijnen, voor verliezen aan diverse vitaminen en mineralen. Benzo’s onder andere aan vitamine B, D en K en calcium. Daarom kan afbouwen/stoppen moeilijk zijn; dan voel je die ontregelingen extra.
Je zou je lichaam kunnen ondersteunen met volwaardige voeding, met complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment en gebruik van bepaalde voedingssupplementen, zoals magnesium en vitamine B. Zorgen voor voldoende voedingsstoffen helpt de werking van allerlei neurotransmitters te verbeteren.
ReagerenVan Dieren5 juli 2018 om 12:44Dan snap ik iets niet van mijn dokter. Ik krijg uitdrukkelijk geen lorazepam voor geschreven, waarvan ik het idee heb dat ik daardoor beter functioneer, maar krijg wel een recept voor 2MG diazepam 2 tot 3 per dag 1 tablet. Waardoor ik blijkbaar ook geen auto mag rijden.
ReagerenJohn (moderator)
5 juli 2018 om 13:06Diazepam heeft minder bijwerkingen. Als je geen last meer hebt van de bijwerkingen mag je ook weer autorijden
ReagerenVan Dieren5 juli 2018 om 16:16Ik heb ook het gevoel dat ik mijn houvast kwijt ben. Ik voel me ook heel anders. Dus er zit ook een psychische kant aan.
ReagerenJohn (moderator)
5 juli 2018 om 18:00dat komt door het stoppen van de lorazepam
Reageren