Zoeken Vraag het forum

Maagbeschermers bij gebruik pijnstillers

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anna

Ik ben al een tijd aan de pijnstillers , ik vroeg me af of ik hier ook maagbeschermer bij moet slikken ? ( ik heb daar een keer om gevraagd in de kruidvat , en toen kreeg ik maagzuurtabletten , maar ik heb geen last van maagzuur ). Ik dacht dat maagbeschermers anders waren dan maagzuurtabletten ? Weet iemand hier toevallig meer van ?

18 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Welke pijnstillers gebruik je? Welke tabletten had je bij het kruidvat gekregen?

Reageren
    Anna

ibuprofeen . Maagzuurremmer omeprazol.

Reageren
    John (moderator)

Omeprazol is dan in ieder geval wel goed. Dat is een maagbeschermer

Reageren
    Anna

Maar erop stond bij brandend maagzuur en zure oprispingen . Maar dan is het toch gewoon zelfde als rennie ? En geen maagbeschermer ?

Reageren
    John (moderator)

Omeprazol is niet hetzelfde als een rennie en wordt als maagbeschermer gebruikt. De huisarts zou hetzelfde middel voorschrijven.

Reageren
    Anna

Oké bedankt ! ( bent u een dokter ? U reageert vaak op vragen vandaar 🙂 )

Reageren
    John (moderator)

Nee, ik ben geen dokter, maar een zorgprofessional met medische opleidingen en studies.

Reageren
    Anna

fijn! 🙂

Reageren
    Anna

Nog even een vraag , moet je perse koorts hebben, als indicatie dat je een ontsteking hebt ?

Reageren
    John (moderator)

Dat hoeft niet altijd…

Reageren
    Anna

oké , want volgens de dokter wel . Ik ben namelijk een tijd  geleden geopereerd en de zwelling van de wond en pijn neemt af als ik aan de ibuprofeen zit en zodra ik stop , is alles weer terug bij af. En omdat ik geen koorts heb is het volgende de huisarts niet ontstoken.

Reageren
    John (moderator)

Welke operatie ? Is het gebied rondom de de wond/zwelling ook rood of voelt warm aan?

Reageren
    Anna

schaamlip. het is maar aan een kant . Het is soms hele gebied maar voornamelijk maar een gedeelte ervan die na stoppen met ibu weer behoordlijk dik en rozig wordt van kleur . en branderig .

Reageren
    John (moderator)

dat kijkt dan toch op een ontsteking. Maak een afspraak bij de chirurg

Reageren
Reageer op: Maagbeschermers bij gebruik pijnstillers
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.