Zoeken Vraag het forum

Lorazepam diazepam verschil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Chris

Ik gebruikte 2x 2mg lorazepam Dit is gestopt door arts. Nu krijg ik 2x 10 mg dia zepam. Ik kan niet meer slapen en ben erg onrustig ik wordt er gek van. Volgens arts klopt deze verhouding. Weet iemand of dit klopt.

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het klopt inderdaad. Volgens de omrekentabel bedraagt de factor 5. Dus 2 mg lorazepam heeft een equivalent van 5×2 = 10 mg diazepam. Maar dat betekend niet per definitie, dat in individuele gevallen deze dosering niet toch te laag kan zijn.

Reageren
    marcel

1 mg lorazepam = 10 mg diazepam

2.5 mg= dus 25 mg diazepam

en 2x 2 mg= 2x 20 mg diazepam

3x 15 mg diazepam zou ik as arts 1 ste week 10 dagen verstrekken

Reageren
    Catootje

Benzodiazepinen remmen de aanmaak van melatonine en zorgen voor tekorten aan diverse vitaminen en mineralen die belangrijk zijn voor de aanmaak van je neurotransmitters. Dit alles kan klachten geven, waaronder slaapklachten en onrustige dromen; het ene middel misschien wat meer dan het andere.

Reageren
    Henry Kane

diazepam heeft een andere werking dan lorazepam. Zie hulpstoffen in bijsluiter. Verschilt per mens hoe iemand op deze medicijnen reageert. De omrekendosering is correct.

Reageren
Reageer op: Lorazepam diazepam verschil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.