- Anoniem129 januari 2018 om 16:49
Hoi
Ik ben iemand die elke nacht voor het slapen 1 tablet melatonine neemt 0’5 MG ik heb slaapproblemen.
Maar dus was het zo om 15:52 was ik erg moe dus ben ik even me bed ingedoken om even een uurtje te slapen.
En omdat ik vandaag na een verjaardag ga tot laat dus heb me energie nodig als ik nu al moe ben is het beter om te slapen.
Meer dan half uur later 16:26
Heletijd met me ogen dicht gelegen niet in slaap gevallen maar was wel moe.
Dus heb een half of een kwart tabletje van melatonine genomen om in slaap te vallen neem normaal een hele maar is middag vandaar.
Maar merk dat het niet echt helpt en moet zo vetrekken dus is het erg dat ik een half of kwart pilletje melatonine heb genomen kan ik later nog slaperig worden? Of is het niet zo een probleem?Mvg
10 reactiesReagerenJohn (moderator)
29 januari 2018 om 16:51Dat kan ook niet werken als je dat overdag neemt. dat werkt pas als er geen daglicht is. Het kan verder geen kwaad dat je het hebt ingenomen
ReagerenAnoniem29 januari 2018 om 17:05Oh want me kamer is wel helemaal donker gemaakt gordijnen dicht enzo.
voel me wel beetje moe maar kan maar niet in slaap komen.
Moet dus ook bijna vetrekken als ik gewoon een koffie drink is er niks aan de hand toch?.
het is niet dat ik opeens boem neerval?
of opeens heel erg suf en moe wordt?
mvg
ReagerenJohn (moderator)
29 januari 2018 om 17:50Nee hoor geen zorgen
ReagerenAnoniem29 januari 2018 om 19:04begin me nu wel echt moe te voelen.
ook eerst even duizelig en ga pas rond 10 uur weg tips om niet in te zakken?
zonder cafeïne
want heb voordat ik weg ga al 2 kopjes koffie gedronken.
en toen ik aankwam nog een cola.
als ik nu mezelf vol ga gooien met cafeïne
slaap ik helemaal niet meer vannacht.
Reageren_87_29 januari 2018 om 19:12Luister naar je lichaam. Ik zou als ik jou was lekker thuis blijven. Niet vanwege de Melatonine. Nee, maar puur omdat je jezelf moe en wat duizelig voelt.
ReagerenANoniem29 januari 2018 om 19:17ja ga zo denk ik vetrekken hoor.
de cadoutjes worden zo uitgepakt daarna ben ik pleiten.
maar dan ben ik ongv rond 8 uur thuis.
nog te vroeg om te slapen.
en weer te laat om een powernap te doen.
dus hoe hou ik het vol als ik thuis ben tot bedtijd.
want slaap meestal rond 1/2 uur
Reageren_87_29 januari 2018 om 20:09Rustigaan doen. En als je voelt dat je wil slapen, ga je naar huis.
ReagerenCatootje29 januari 2018 om 21:38Om beter te slapen is het beter om te zorgen voor de aanmaak van stofjes als melatonine door je lichaam zelf. Belangrijk is om te zorgen voor complexe koolhydraten, voldoende eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment. Dit zorgt voor een stabiele bloedsuikerspiegel en een betere aanmaak van je hormonen en neurotransmitters.
Reageren
Daarnaast kunnen allerlei vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren meehelpen bij die aanmaak van stofjes als serotonine en melatonine. Onder andere magnesium, vitamine B en D en omega 3. Verder kan 5htp die aanmaak sterk verbeteren. Ook carntinine verbetert de aanmaak van melatonine.
Verder lijken me die cola en koffie niet zo’n goed plan. Denk in het vervolg beter even je rust nemen, of je nu wel of niet slaapt, dan je heel erg druk te maken.Anoniem29 januari 2018 om 23:58Catootje
is goed bedankt voor de tips was niet zo handig inderdaad.
de melatonine is wel uitgewerkt voel me niet meer zo slaperig maar voel me wel erg apart beetje in me zelf enzo
is dat normaal?
ReagerenAnoniem30 januari 2018 om 00:08En het lijkt of voelt dat me stem anders is
Reageren