Zoeken Vraag het forum

Tramadol werkt niet

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Daantje

Hey!

Sinds anderhalve maand heb ik een peesontsteking aan de linkerpols.
    Eerst kreeg ik naproxen (ontstekingremmer + pijnstiller), maar dit hielp niks en ivm allergie kreeg ik tramadol. Dit slik ik nu 5 dagen, en het helpt nog steeds niet.
    Iemand enig idee of ik nog geduld moet hebben of dat het een andere oorzaak kan hebben?

Bedankt alvast!

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Na 5 dagen zou de tramadol toch wel moeten werken. Ga na de feestdagen terug naar de dokter.

Reageren
    Anne

Bij mij werkt het ook niet 🙁
    Het doet letterlijk niks!

Reageren
    Jacqueline

Bij mij ook niet. Ik heb het nu weliswaar maar 1x nog ingenomen en kan het vannacht nog een keer proberen maar toch raar dat zelfs die 1x niet helpt want het is toch een zwaar medicijn.

Reageren
    Peter

Zeker is het een zware pijnstiller. In Duitsland valt het zelfs onder de opiumwet.
    Het is een lichte vorm van morfine.

Tegen welke pijn gebruik je tramadol?

Reageren
    Maria Lolita

Door een ongelukkige val heb ik een verrekking in de spieren/pezen van mijn linkerbil en onderrug opgelopen. De voorgeschreven Tramadol helpt voor geen meter. Val er alleen mee in slaap.

Reageren
    Jetty

Bij mij helpt Tramadol ook nooit. Kwam er net achter dat dat te maken kan hebben met het enzym Cyp2d6 dat gemaakt wordt in de lever, maar niet actief is bij 10-15 procent van de mensen. Tramadol moet door dit enzym omgezet worden in morfine, maar dat gebeurt bij deze mensen niet.

Reageren
    Jetty

Zie bijlage

Bijlagen:
    Reageren
Reageer op: Tramadol werkt niet
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.