- Daantje25 december 2017 om 20:22
Hey!
Sinds anderhalve maand heb ik een peesontsteking aan de linkerpols.
Eerst kreeg ik naproxen (ontstekingremmer + pijnstiller), maar dit hielp niks en ivm allergie kreeg ik tramadol. Dit slik ik nu 5 dagen, en het helpt nog steeds niet.
Iemand enig idee of ik nog geduld moet hebben of dat het een andere oorzaak kan hebben?Bedankt alvast!
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
25 december 2017 om 20:28Na 5 dagen zou de tramadol toch wel moeten werken. Ga na de feestdagen terug naar de dokter.
ReagerenAnne28 december 2017 om 13:32Bij mij werkt het ook niet 🙁
Reageren
Het doet letterlijk niks!Jacqueline24 juni 2018 om 08:19Bij mij ook niet. Ik heb het nu weliswaar maar 1x nog ingenomen en kan het vannacht nog een keer proberen maar toch raar dat zelfs die 1x niet helpt want het is toch een zwaar medicijn.
ReagerenPeter25 juni 2018 om 02:48Zeker is het een zware pijnstiller. In Duitsland valt het zelfs onder de opiumwet.
Het is een lichte vorm van morfine.Tegen welke pijn gebruik je tramadol?
ReagerenMaria Lolita19 juni 2024 om 17:21Door een ongelukkige val heb ik een verrekking in de spieren/pezen van mijn linkerbil en onderrug opgelopen. De voorgeschreven Tramadol helpt voor geen meter. Val er alleen mee in slaap.
ReagerenJetty13 januari 2026 om 17:58Bij mij helpt Tramadol ook nooit. Kwam er net achter dat dat te maken kan hebben met het enzym Cyp2d6 dat gemaakt wordt in de lever, maar niet actief is bij 10-15 procent van de mensen. Tramadol moet door dit enzym omgezet worden in morfine, maar dat gebeurt bij deze mensen niet.
ReagerenJetty13 januari 2026 om 18:01