Zoeken Vraag het forum

Kies laten trekken: welke medicijnen mag ik? help!

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • JB

Hallo allen, het is nu ongeveer zo’n 6 uur geleden dat mijn verstandskies boven is getrokken. Alles is prima zo ver. Zit een bloedprop in zodat het geneest.

mijn vraag als volgt:  ik weet dat ik slecht ga slapen, dus ik neem voor de zekerheid even een Valdispert: Extra strerk. (zit melatonine in) mag ik deze slaap-middel nemen? ik kan niks vinden over bloed verdunners. Bijsluiter geeft ook niks aan qua bijwerkingen.

Daarnaast gebruik ik ook een lage dosis antidepressiva.  (Amyriptyline 25 mg) het is niet erg dat ik dit een keer oversla als het moet. Is totaal los van depressiviteit of andere ernstige dingen. Hierover kan ik ook niks vinden op de bijsluiter…

Voor nu is het belangrijkst dat ik meer over de Valdispert weet…(gezien ik zo naar bed ga!)

hopelijk heeft iemand hier meer ervaring over. Helaas vergeten om dit allen te vragen aan de tandarts.

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Die valdispert kun je in ieder geval nemen. Als je de amytriptyline een keer kunt overslaan zonder problemen, zou ik dat wel doen.

Reageren
    JB

Bedankt voor je antwoord! Heb je ook misschien enig idee tot hoe lang ik amytriptyline moet stoppen voor de genezing?  In het algemeen is het niet erg dat ik ze niet neem (heeft mijn huisarts ook verteld.) Maar in het algemeen nooit goed als je te lang het overslaat zonder rustig afbouwen neem ik aan.

2 dagen zou eventueel nog niet zo erg zijn als ik het niet neem. Maar liefst neem ik hem wel morgen weer in denk ik zo…

Reageren
    John (moderator)

Het ging niet om de genezing, maar om de combi met de valdispert. Het is namelijk niet zeker of er een wisselwerking is

Reageren
    JB

Nee, okee. Maar het is niet erg om de amytriptyline te nemen nu weer? Inmiddels is het nu de volgende avond, prop zit er nog in en alles is okee er mee.

Reageren
    John (moderator)

Dat kan gerust.

Reageren
Reageer op: Kies laten trekken: welke medicijnen mag ik? help!
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.