- Sam15 mei 2017 om 11:38
Hoi,
Ik heb sinds een paar dagen Topiramaat 50 Mg. Ik heb het gekregen om door te slapen in de nacht. Ik voel me de laaste dagen heel slecht. En heb best wel last van erg somberheid en ik voelde me al somber maar de laaste dagen is dat erger geworden. En me suicidal gedachten zijn best sterk geworden de laaste dagen. Is het mogelijk dat het door deze Medichijnen komt??Of zijn er andere die daar ook last van hebben gehad.
al vast bedankt voor jullie antwoorden
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
15 mei 2017 om 16:00Het kunnen zeker bijwerkingen zijn van het middel. Neem contact op met de apotheek of beter nog met de behandelend arts.
ReagerenCatootje15 mei 2017 om 16:18Bij slecht slapen en doorslapen en wellicht nog andere klachten kan het zinvol zijn ook aan je hele gezondheid te werken. Zo is de juiste voeding uiterst belangrijk. zorgen voor een stabiele bloedsuikerspiegel door geraffineerde suikers te vermijden. Daarnaast zijn allerlei vitaminen, mineralen, vetzuren, aminozuren nodig voor je hele gezondheid maar ook voor de aanmaak van allerlei neurotransmitters, zoals serotonine, dopamine en melatonine. Denk aan stoffen als magnesium, vitamine B en D, omega 3, tryptofaan om er een paar te noemen. Daarnaast zijn er nog middelen als theanine en 5htp en nog meer van dat soort middelen die mee kunnen helpen. Toen ik er jaren geleden even helemaal doorheen zat kreeg ik het advies om 5htp en visolie te gebruiken. Gaf meer rust en ik sliep ineens beter. In een ver verleden heb ik ook allerlei medicatie gebruikt en in een inrichting gezeten. Door die situatie ben ik toen rare pogingen gaan doen. Je bent jezelf niet echt meer als je dat soort medicatie gebruikt, al zijn de ervaringen verschillend. Ben zelf een beetje anti-medicijn geworden.
Reageren