- Mier9 januari 2017 om 14:36
Goedemiddag,
Ik heb citalopram sinds 1 nov. j.l. geslikt, 20 mg. Nu heb ik erg veel last van bijwerkingen en wil ermee stoppen.
Nu is de vraag, hoe kan ik dit gaan doen met zo min mogelijk onttrekkingsverschijnselen?
Bedankt voor het lezen en antwoorden.
8 reactiesReagerenJohn (moderator)
9 januari 2017 om 14:50In ieder geval wel even afbouwen. Ik zou er een aantal weken voor uittrekken. Wekelijks de dosering met 4 mg verlagen zou moeten kunnen omdat je ze nog niet zo lang gebruikt. Met de druppelvloeistof zou dat het makkelijkst kunnen. Vraag dan een recept daarvoor aan de huisarts.
ReagerenMier9 januari 2017 om 16:12Bedankt voor het lezen en antwoorden.
Kan ik niet gewoon per 5 mg per week afbouwen? Dus 10 mg pil door midden?
ReagerenJohn (moderator)
9 januari 2017 om 16:45Dat zou je eventueel ook kunnen doen
ReagerenMier19 januari 2017 om 14:39Ik ben nu van 20 mg naar 10 mg gegaan vanaf 10 januari en dit gaat erg goed. Geen last van ontwenningsverschijnselen. Ik ben van plan dit tot 23 januari te blijven doen. Vanaf 23 januari ga ik met de druppels verder afbouwen naar 5 mg. Ik heb de druppels in huis nu.
Als dit goed gaat kan ik dan de week erop helemaal stoppen of moet ik dit weer 2 weken volhouden?
ReagerenJohn (moderator)
19 januari 2017 om 15:00Omdat je de druppels hebt zou je iets voorzichtiger kunnen afbouwen. Als je na 1 week met 5 mg geen klachten hebt verlaag dan naar 2 mg voor 1 week en stop dan.
ReagerenMier19 januari 2017 om 16:26Bedankt voor de snelle reactie.
Ik ga ermee aan de slag.
Is de stap van 5 mg naar niks dan te groot?
ReagerenJohn (moderator)
19 januari 2017 om 17:01Hij zou inderdaad te groot kunnen zijn. En in dit geval is voorkomen beter dan genezen..
ReagerenMier19 januari 2017 om 19:54Bedankt, ik ga ermee aan de slag.
Ik wil met zo min mogelijk kans op ontwenningsverschijnselen afbouwen.
Reageren