Zoeken Vraag het forum

Buikgriep

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik lig sinds zaterdagavond met buikgriep in bed, en naar mijn idee zit er nog niet heel veel Schot in de zaak.
    ik heb last van de volgende symptomen:

– om de zoveel tijd extreme buikpijn rond de navel
    – hoofdpijn
    – diarree
    – soms misselijk (niet overgeven)

Moet ik me onderhand al zorgen gaan maken oid?
    Ik ben bang dat als ik mijn huisarts bel ik als antwoord krijg veel.Veel water drinken blabla (wat ik doe)

Mvg

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

De buikgriep kan best wel een paar dagen aanhouden. Het is een kwestie van uitzieken en zorgen dat je volddoende drinkt.
    Als de diarree langer dan 3 dagen aanhoudt, is het wellicht goed om ors te gebruiken. Verkrijgbaar bij de apotheek.

Reageren
    Anoniem

Mwaoh, je klink wel verstandig.
    Met dit warme weer hebben wij gezondheidsproblemen in de buurt, met larves van een zuigworm in het water. Dat heb jij wss. niet, maar met warm weer steken allerlei ziektes weer de kop op.
    Wel altijd veel vocht drinken met dit weer. En je kraan goed laten lopen voordat je eruit drinkt.

Reageren
    Anoniem

Ik dacht vanmorgen voor het eerst dat het wat beter ging, blijkt er bloed tussen de diarree te zitten.. ik krijg zometeen de ors, dus die ga ik zo voor het eerst gebruiken, nog steeds geen zorgen te maken?

Reageren
    John (moderator)

Het is nog maar de vraag of het ook daadwerkelijk bloed was..maar mogelijk zou het zijn bij aanhoudende diarree
    Als je er vaker last van krijgt, neem dan even contact op met de huisarts

Reageren
    Anoniem

Als ik op de wc zit heb ik altijd het gevoel dat er een hard stuk poep nog in m’n darm hangt net alsof dat er niet uit wilt? Moet ik dan juist laxerende middelen daarvoor gebruiken? Het komt er namelijk niet doorheen/uit.

Reageren
    John (moderator)

Je hebt diarree.
    Het is niet erg waarschijnlijk dat er dan iets in het rectum bijft hangen.
    Kijk eens naar je anus of er wellicht een aambei zit

Reageren
    Anoniem

Sinds gister ben ik aan de betere hand, veel toastjes en beschuit gegeten en iets normalere ontlasting, vandaag als avond eten een pastasalade met bacon gegeten en gelijk ging het mis vervolgens alweer 2 keer op de wc gezeten met diarree, moet ik nog steeds licht blijven eten?

Reageren
    John (moderator)

Ik zou inderdaad nog even licht verteerbaar blijven eten. Een pastasalade met bacon ik ook gelijk zwaar en vet

Reageren
Reageer op: Buikgriep
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.