Zoeken Vraag het forum

Buikgriep

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik lig sinds zaterdagavond met buikgriep in bed, en naar mijn idee zit er nog niet heel veel Schot in de zaak.
    ik heb last van de volgende symptomen:

– om de zoveel tijd extreme buikpijn rond de navel
    – hoofdpijn
    – diarree
    – soms misselijk (niet overgeven)

Moet ik me onderhand al zorgen gaan maken oid?
    Ik ben bang dat als ik mijn huisarts bel ik als antwoord krijg veel.Veel water drinken blabla (wat ik doe)

Mvg

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

De buikgriep kan best wel een paar dagen aanhouden. Het is een kwestie van uitzieken en zorgen dat je volddoende drinkt.
    Als de diarree langer dan 3 dagen aanhoudt, is het wellicht goed om ors te gebruiken. Verkrijgbaar bij de apotheek.

Reageren
    Anoniem

Mwaoh, je klink wel verstandig.
    Met dit warme weer hebben wij gezondheidsproblemen in de buurt, met larves van een zuigworm in het water. Dat heb jij wss. niet, maar met warm weer steken allerlei ziektes weer de kop op.
    Wel altijd veel vocht drinken met dit weer. En je kraan goed laten lopen voordat je eruit drinkt.

Reageren
    Anoniem

Ik dacht vanmorgen voor het eerst dat het wat beter ging, blijkt er bloed tussen de diarree te zitten.. ik krijg zometeen de ors, dus die ga ik zo voor het eerst gebruiken, nog steeds geen zorgen te maken?

Reageren
    John (moderator)

Het is nog maar de vraag of het ook daadwerkelijk bloed was..maar mogelijk zou het zijn bij aanhoudende diarree
    Als je er vaker last van krijgt, neem dan even contact op met de huisarts

Reageren
    Anoniem

Als ik op de wc zit heb ik altijd het gevoel dat er een hard stuk poep nog in m’n darm hangt net alsof dat er niet uit wilt? Moet ik dan juist laxerende middelen daarvoor gebruiken? Het komt er namelijk niet doorheen/uit.

Reageren
    John (moderator)

Je hebt diarree.
    Het is niet erg waarschijnlijk dat er dan iets in het rectum bijft hangen.