- Anoniem12 september 2016 om 16:59
Hallo,
Ik lig sinds zaterdagavond met buikgriep in bed, en naar mijn idee zit er nog niet heel veel Schot in de zaak.
ik heb last van de volgende symptomen:– om de zoveel tijd extreme buikpijn rond de navel
– hoofdpijn
– diarree
– soms misselijk (niet overgeven)Moet ik me onderhand al zorgen gaan maken oid?
Ik ben bang dat als ik mijn huisarts bel ik als antwoord krijg veel.Veel water drinken blabla (wat ik doe)Mvg
8 reactiesReagerenJohn (moderator)
12 september 2016 om 17:25De buikgriep kan best wel een paar dagen aanhouden. Het is een kwestie van uitzieken en zorgen dat je volddoende drinkt.
Reageren
Als de diarree langer dan 3 dagen aanhoudt, is het wellicht goed om ors te gebruiken. Verkrijgbaar bij de apotheek.Anoniem12 september 2016 om 20:08Mwaoh, je klink wel verstandig.
Reageren
Met dit warme weer hebben wij gezondheidsproblemen in de buurt, met larves van een zuigworm in het water. Dat heb jij wss. niet, maar met warm weer steken allerlei ziektes weer de kop op.
Wel altijd veel vocht drinken met dit weer. En je kraan goed laten lopen voordat je eruit drinkt.Anoniem13 september 2016 om 09:21Ik dacht vanmorgen voor het eerst dat het wat beter ging, blijkt er bloed tussen de diarree te zitten.. ik krijg zometeen de ors, dus die ga ik zo voor het eerst gebruiken, nog steeds geen zorgen te maken?
ReagerenJohn (moderator)
13 september 2016 om 11:07Het is nog maar de vraag of het ook daadwerkelijk bloed was..maar mogelijk zou het zijn bij aanhoudende diarree
Reageren
Als je er vaker last van krijgt, neem dan even contact op met de huisartsAnoniem13 september 2016 om 17:40Als ik op de wc zit heb ik altijd het gevoel dat er een hard stuk poep nog in m’n darm hangt net alsof dat er niet uit wilt? Moet ik dan juist laxerende middelen daarvoor gebruiken? Het komt er namelijk niet doorheen/uit.
ReagerenJohn (moderator)
13 september 2016 om 17:48Je hebt diarree.
Reageren
Het is niet erg waarschijnlijk dat er dan iets in het rectum bijft hangen.
Kijk eens naar je anus of er wellicht een aambei zitAnoniem16 september 2016 om 19:31Sinds gister ben ik aan de betere hand, veel toastjes en beschuit gegeten en iets normalere ontlasting, vandaag als avond eten een pastasalade met bacon gegeten en gelijk ging het mis vervolgens alweer 2 keer op de wc gezeten met diarree, moet ik nog steeds licht blijven eten?
ReagerenJohn (moderator)
16 september 2016 om 19:46Ik zou inderdaad nog even licht verteerbaar blijven eten. Een pastasalade met bacon ik ook gelijk zwaar en vet
Reageren