Zoeken Vraag het forum

Plots hele donkere ontlasting. Is dit erg?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Allergrietje

Normaal heb ik altijd vrij licht kleurige ontlasting, vorige week op vakantie ook altijd licht bruine ontlasting gehad. Verder nooit problemen daarmee gehad.

Nu zat ik vanochtend op de wc en mijn ontlasting was bijna zwart van kleur en ik zag ook allemaal onverteerd voedsel erin zitten. Ik snap het niet, ik slik geen ijzersupplementen, heb geen nieuwe medicatie en heb geen dingen gegeten wat het kan veroorzaken, geen drop/bessen etc.

Overigens voel ik mij verder wel redelijk, ben alleen wat moe, heb het wat koud en kreeg mijn bord niet leeg gisteravond. Verder merk ik geen symptomen. Wel heb ik coeliakie en mijn b12 injectie recent weer gehad, kan het daaraan liggen? Omdat ik niet gewend ben dat ik zulke donkere ontlasting heb, maak ik mij toch wel wat zorgen.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als er verder geen klachten zijn is er geen reden om daar ongerust over te zijn

Reageren
    Haha

Wat is de oorzaak van lichte bruine ontlasting

Reageren
    John (moderator)

Doorgaans altijd het gevolg van wat je eet en drinkt.

Reageren
Reageer op: Plots hele donkere ontlasting. Is dit erg?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.