Zoeken Vraag het forum

‘S avonds raar gevoel anus

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik ben 16 jaar oud, ik heb al rond de 2 jaar last van een prikkelbare darm, het is niet heel ernstig, alleen soms krijg ik er op de verkeerde plaatsen en tijdstippen last van.

Ik heb sinds een maand of 2 bijna elke avond/nacht een raar gevoel bij mijn anus, dan heb ik een beetje gevoel dat ik moet poepen, maar dan nogal nodig, het ‘kieteld’ dan een beetje, wat heel erg irritant is. Als ik dan op de wc zit, laat ik vooral scheten, en komt er weinig ontlasting uit.

Ik merk dat ik hier ’s avonds vaak alleen last van krijg tijdens het lopen/staan, en niet zo zeer tijdens het zitten of liggen.

Wat kan dit zijn, en belangrijker: hoe kan zorgen dat dit niet meer gebeurd?

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat is moeilijk te zeggen..
    Ik zou toch eens met die klachten naar de huisarts gaan

Reageren
    ik

Ik heb dit dus ook sinds enkele dagen exact hetzelfde, ook prikkelbare darm

Weet je ondertussen al wat te doen?

Reageren
    Ook last

ik heb ook last van dit probleem weet iemand wat dit is, heb hier al 3 jaar last van het begint telkens wanneer het weer warmer begint te worden HELP ! ( ik ben 15 jaar oud )

Reageren
    Last

Ik ben ook 15 en ik heb de hele tijd ook vooral in de zomer in de avond een kietelend gevoel en het is zo zo zo vervelend. Ik zie dat dit heel lang geleden is en dat je intussen misschien al 22 bent. Heb je ooit een speciale oplossing gevonden?

Reageren
    Peter (huisarts)

Als je gevoelige darmen hebt, ook wel prikkelbare darmen genoemd, houd je die gevoeligheid meestal voor de rest van le leven (net zoals je hooikoorts-aanleg meestal je hele leven houdt, alleen hoef je er niet altijd evenveel last van te hebben..).
    Nou wil ik je niet zeggen dat je er niks aan kunt doen, maar je zult moeten leren wat de “triggers” zijn die jouw darmen prikkelen. Zijn er uitlokkende factoren die jouw darmen gevoeliger laten reageren (en dat kan zich uiten in diarree, winderigheid, opgeblazen gevoel, krampen, etc). En de uitlokkende factoren kunnen zijn stress, slaaptekort maar ook voedingsmiddelen. En dat hoeft niet te betekenen dat je ook allergisch bent voor die voedingsstoffen. De meeste mensen reageren bijvoorbeeld met winderigheid bij het eten van veel uien en knoflook…(of bier..)

Zorg dat je in de gaten krijgt of er een relatie is met voedingsmiddelen en dan kun je misschien zorgen dat het minder gebeurd.

Reageren
Reageer op: ‘S avonds raar gevoel anus
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.