Zoeken Vraag het forum

Vervelend gevoel rond anus

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Hans

Een paar maanden geleden ben ik geopereerd aan inwendige aambeien via de HAL/RAR methode. Ik heb hiervoor 2 operaties gehad. Een aambei was open gesprongen en daardoor hebben ze toen een hechting op deze plaats gezet. Dit was in het deel exact bij overgang naar de anus (het gevoelige gedeelte zeg maar). Nu ben ik even verder echter heb ik nu een raar probleem. Zodra ik even sta, loop of inspanning doe heb ik een raar gevoel bij mijn anus. Daarna ook als ik zit. Ene dag wat erger dan de andere dag. Net of dr iets is dat ‘niet goed is’. Er zijn geen uitstulpingen of andere afwijkingen zichtbaar of voelbaar. Het is niet echt pijnlijk, maar meer een drukkend en aanwezig gevoel. Het is daarnaast ook erg moeilijk om de boel goed schoon te krijgen na een toiletbezoek.

Ik ben 38 jaar jong, het beheerst mijn leven op dit moment, ik heb ook steeds minder zin in dingen omdat dit gevoel er zowat continu is.
    Daarnaast is het zowat niet uit te leggen. Heeft iemand wellicht iets soortgelijks meegemaakt? Of weet iemand wat het zou kunnen zijn? Is het wellicht stress gerelateerd, komt het nog door de operatie? Alle tips of info zijn welkom!

Reageer op: Vervelend gevoel rond anus
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.