Zoeken Vraag het forum

5 weken diarree

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

hoi ! ik heb nog nooit op een forum gezeten maar uit pure wanhoop weet ik niet meer wat ik moet, ik hoop dat jullie advies hebben. ik zit nu al rond de 5 weken in de diarree , de ene dag is het echt waterdun en moet ik 10x naar de wc , en de andere dag is het wat meer brijerig. het schommelt wat maar het is nooit echt normaal , ik ben inmiddels al 3x bij de dokter geweest die mij eerst movicolon heeft voorgeschreven , na een week geen resultaat. toen heb ik voor 3dagen microlax gekregen , ook geen resultaat.. de dokter zei dat ik weer met de movicolon moest beginnen maar ik zie het nut hiervan niet , hiervan werd mijn diarree juist veel erger en ik wil heel graag dat het over gaat , de dokter heeft het over overloopdiarree , maar ben om een echo geweest en daar was geen verstopping te zien.. ik durf bijna niet meer uit huis omdat ik constant het gevoel heb dat ik dicht bij de wc moet blijven .. ik hoop dat jullie mij kunnen helpen aan een oplossing want ik ben heel erg wanhopig..

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als er op de echo geen verstoppingen te zien zijn is het geen overloopdiarree. Movicolon en microlax zal dan zeker niet helpen. Is er ook al een ontlastingsonderzoek gedaan? Een bloedonderzoek?

Ga in ieder geval terug naar de huisarts en vraag om een verwijzing voor de MDL arts.

Reageren
    Anoniem

Nee.. de dokter had dus gebeld om te zeggen dat er geen verstopping te zien was , en toen vroeg ik waarom ik dan door moest gaan met de movicolon want daar hamert hij echt op , en toen zei hij ondanks de echo zit er misschien toch wel wat.. maar ik gebruik de movicolon dus niet meer omdat het 2weken terug ook niet geholpen heeft , ik heb wel een bloedonderzoek gehad daar kwam niks uit , maar nog geen ontlastingsonderzoek. Ik zal morgen de dokter weer bellen en idd om een verwijzing vragen voor de mdl arts want met mijn eigen dokter kom ik niks verder.. bedankt voor je antwoord !

Reageren
Reageer op: 5 weken diarree
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.