Zoeken Vraag het forum

Bolletje bij anus

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • 26 jaar

Aan de binnenkant van de anus zit bij mij een klein bolletje. Het is pas (met een camera) zichtbaar als ik het ietsje openduw.

Ik heb er een fotootje bijgevoegd.
    [attachment=4484]verwijderen.jpg[/attachment]

Ik heb er geen enkele last van en als ik er op probeer te drukken (gaat wel moeilijk) dan doet dat ook geen enkele pijn. Het enige wat ik me afvraag is of dit niets ernstigs is. Als ik even op internet zoek wat het zou kunnen zijn vind ik dingen als interne aambei, mariske, een gewone puist of bloedlbaar, maar ik heb er zelf geen verstand van.

Ik heb ook al jarenlang weleens last van een beetje bloed bij de ontlasting met soms enigermate pijn, maar dat heeft waarschijnlijk niets met dit bolletje te maken, want dat is het gevolg van een anusfissuur (door de dokter vastgesteld). Door meer water en vezels probeer ik die kwaal te minimaliseren, maar af en toe komt het terug. Ik kwam het bolletje op het oog toen ik wilde controleren of de fissuur nog zichtbaar was. Omdat het bloed ook ergens anders vandaag komt ga ik ervan uit dat dat verder niets met het bolletje te maken heeft.

Mijn vraag is dus of iemand weet wat dat bolletje precies is/kan zijn en of het in de toekomst zal groeien dan wel verdwijnen en of het potentieel ernstig is (dat lijkt met niet). Anders kan ik natuurlijk altijd alsnog naar de huisarts, maar daar ben ik al eens eerder geweest voor die fissuur.

Alvast heel erg bedankt voor het nadenken en antwoorden iedereen!

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Er zijn inderdaad meerdere opties: Aambei, cyste, vetbultje, talgklier en zo kan ik nog wel even doorgaan. Aan de kleur te zien is het geen aambei. Maar de foto is ook wat wazig om het echt goed te kunnen zien.
    Als je er last van gaat krijgen of als het groter wordt, ga dan wel naar de huisarts.

Reageren
    26 jaar

Hartelijk dank voor het antwoord!
    Het bolletje is gewoon huidkleurig.

Als ik er geen last van heb kan ik het gewoon zo laten zitten?

Reageren
    John (moderator)

Dat zou je kunnen doen…
    Ik zelf zou er wel mee geen. Het hoort er in principe niet te zitten. Maar dat is een beslissing die je natuurlijk zelf moet nemen.

Reageren
    26jaar

Dank! Al die mogelijkheden klinken niet heel ernstig. Kan ik er tot slot vanuit gaan dat het niet iets ernstigs is als aarskanker of zo?

Reageren
    John (moderator)

Ik denk het niet. Maar garanties kan ik je zo ook niet geven

Reageren
Reageer op: Bolletje bij anus
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.