Zoeken Vraag het forum

Bolletje bij anus

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • 26 jaar

Aan de binnenkant van de anus zit bij mij een klein bolletje. Het is pas (met een camera) zichtbaar als ik het ietsje openduw.

Ik heb er een fotootje bijgevoegd.
    [attachment=4484]verwijderen.jpg[/attachment]

Ik heb er geen enkele last van en als ik er op probeer te drukken (gaat wel moeilijk) dan doet dat ook geen enkele pijn. Het enige wat ik me afvraag is of dit niets ernstigs is. Als ik even op internet zoek wat het zou kunnen zijn vind ik dingen als interne aambei, mariske, een gewone puist of bloedlbaar, maar ik heb er zelf geen verstand van.

Ik heb ook al jarenlang weleens last van een beetje bloed bij de ontlasting met soms enigermate pijn, maar dat heeft waarschijnlijk niets met dit bolletje te maken, want dat is het gevolg van een anusfissuur (door de dokter vastgesteld). Door meer water en vezels probeer ik die kwaal te minimaliseren, maar af en toe komt het terug. Ik kwam het bolletje op het oog toen ik wilde controleren of de fissuur nog zichtbaar was. Omdat het bloed ook ergens anders vandaag komt ga ik ervan uit dat dat verder niets met het bolletje te maken heeft.

Mijn vraag is dus of iemand weet wat dat bolletje precies is/kan zijn en of het in de toekomst zal groeien dan wel verdwijnen en of het potentieel ernstig is (dat lijkt met niet). Anders kan ik natuurlijk altijd alsnog naar de huisarts, maar daar ben ik al eens eerder geweest voor die fissuur.

Alvast heel erg bedankt voor het nadenken en antwoorden iedereen!

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Er zijn inderdaad meerdere opties: Aambei, cyste, vetbultje, talgklier en zo kan ik nog wel even doorgaan. Aan de kleur te zien is het geen aambei. Maar de foto is ook wat wazig om het echt goed te kunnen zien.
    Als je er last van gaat krijgen of als het groter wordt, ga dan wel naar de huisarts.

Reageren
    26 jaar

Hartelijk dank voor het antwoord!
    Het bolletje is gewoon huidkleurig.