- Anoniem25 maart 2016 om 09:22
Hallo iedereen,
Ik weet niet of ik het in het goede rubriek heb geplaatst, maar ik vond het niet bij een huidprobleem passen.
Ongeveer 2/3 maanden geleden zag ik dat ik een kleine blauwe plek naast mijn navel had. Ik had het idee dat ik mezelf gestoten had en dit een gewone blauwe plek was. Wanneer je er op drukte voelde je echter geen pijn aan de oppervlakte, zoals een bloeduitstorting wel zou moeten doen, maar ik heb hier verder geen aandacht aan besteed. De volgende ochtend was hij ineens verdwenen, wat ik erg raar vond.
Nu heb ik de laatste weken deze plek steeds vaker zien verschijnen. Het is echt een donkerpaarse vlek, die voor mij links naast mijn navel steeds op doet. Ook heb ik vaak een soort van plaatselijke brandende pijn op die plek in mijn buik, wanneer hij op doet.
Ik heb wat op internet rondgekeken en kon niet verder komen dan een probleem aan de alvleesklier blauwe plekken op het lichaam kon veroorzaken. Aangezien het vrij lastig uit te leggen is en de vlek zich steeds maar tijdelijk op doet, zit ik te twijfelen om de even aan de huisarts te vragen hoe en wat. Weten jullie misschien hoe dit kan ontstaan en wat hier de oorzaak van is?
Groetjes
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
25 maart 2016 om 10:19Ongezien en zonder enig onderzoek is het moeilijk om daar iets over te zeggen. Ga inderdaad even naar de huisarts en laat ernaar kijken. Met de alvleesklier heeft het in ieder geval niets te maken.
Reageren:)5 mei 2018 om 00:17Mag ik vragen wat er uiteindelijk uit is gekomen aangezien ik hetzelfde als u heb.
ReagerenAmy3 januari 2022 om 23:16Weet u ondertussen zelf iets meer …. Heb er nu al meerdere keren last van gehad en kan online niks vinden ..
Reageren