Zoeken Vraag het forum

blauwe vlek duikt steeds op naast navel

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo iedereen,

Ik weet niet of ik het in het goede rubriek heb geplaatst, maar ik vond het niet bij een huidprobleem passen.

Ongeveer 2/3 maanden geleden zag ik dat ik een kleine blauwe plek naast mijn navel had. Ik had het idee dat ik mezelf gestoten had en dit een gewone blauwe plek was. Wanneer je er op drukte voelde je echter geen pijn aan de oppervlakte, zoals een bloeduitstorting wel zou moeten doen, maar ik heb hier verder geen aandacht aan besteed. De volgende ochtend was hij ineens verdwenen, wat ik erg raar vond.

Nu heb ik de laatste weken deze plek steeds vaker zien verschijnen. Het is echt een donkerpaarse vlek, die voor mij links naast mijn navel steeds op doet. Ook heb ik vaak een soort van plaatselijke brandende pijn op die plek in mijn buik, wanneer hij op doet.

Ik heb wat op internet rondgekeken en kon niet verder komen dan een probleem aan de alvleesklier blauwe plekken op het lichaam kon veroorzaken. Aangezien het vrij lastig uit te leggen is en de vlek zich steeds maar tijdelijk op doet, zit ik te twijfelen om de even aan de huisarts te vragen hoe en wat. Weten jullie misschien hoe dit kan ontstaan en wat hier de oorzaak van is?

Groetjes

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ongezien en zonder enig onderzoek is het moeilijk om daar iets over te zeggen. Ga inderdaad even naar de huisarts en laat ernaar kijken. Met de alvleesklier heeft het in ieder geval niets te maken.

Reageren
    :)

Mag ik vragen wat er uiteindelijk uit is gekomen aangezien ik hetzelfde als u heb.

Reageren
    Amy

Weet u ondertussen zelf iets meer …. Heb er nu al meerdere keren last van gehad en kan online niks vinden ..

Reageren
Reageer op: blauwe vlek duikt steeds op naast navel
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

4 min leestijd

Striae tijdens de zwangerschap: wanneer, voorkomen en welke crème helpt?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.