- Anoniem3 maart 2016 om 08:42
Hallo
Ik kan normaal wel 1x per dag naar de WC gaan. Jammer genoeg is het eerste stuk van de stoelgang altijd vrij hard waardoor ik moeite heb om het ‘naar de wc gaan’ in gang te zetten. Ik moet flink persen om het eerste stuk er uit te krijgen, de rest volgt vanzelf…
Hoe kan ik zorgen dat het eerste stukje niet hard wordt OF het makkelijker door de anus komt?
Want het gevolg is dat bijna elke keer er wel wat bloed op het wc-papier zit, waarschijnlijk een kloofje dat telkens open barst…
HELP
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 maart 2016 om 12:12Een kloofje of een aambei…
Zorg ervoor dat je op tijd naar toilet gaat. Stel ontlasten niet uit. Zorg voor vezelrijke voeding en drink voldoende.
Reageren
kijk naar je anus of er een kloofje of een aambei te zien is.Anoniem3 maart 2016 om 12:32Dat gaat het inderdaad zijn, maar de vraag is, hoe krijg ik dat eerste stukje stoelgang mals om pijn / aambei / kloofje te voorkomen?
ReagerenJohn (moderator)
3 maart 2016 om 13:13zoals ik al schreef:
Reageren
[quote]Zorg ervoor dat je op tijd naar toilet gaat. Stel ontlasten niet uit. Zorg voor vezelrijke voeding en drink voldoende.[/quote] Vooral het op tijd naar toilet gaan. Als de ontlasting te lang in de endeldarm zit droogt het eerste gedeelte uit.
Wat je zou kunnen doen, is vaseline aan en een beetje in je anus smeren voordat je gaat ontlasten. Dat glijdt dan wat makkelijker