Zoeken Vraag het forum

Bult achter de anus

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Goedenavond,

Sinds gisteravond pijn achter mijn anus, het voelde alsof het schraal was..
    vanmiddag even met een spiegel gekeken, aan de buitenkant niets te zien..
    De bult zit inwenidig en is zo groot als een kleine knikker.
    lopen, zitten, alles doet pijn, het voelt branderig aan en doet ontzettend zeer..

Iemand een idee wat het kan zijn?
    Ik ga morgen naar de huisarts, maar ben nieuwsgierig wat het eventueel kan zijn..

34 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het zou een inwendige aambei kunnen zijn…

Reageren
    Anoniem

Ik kom net van de huisarts vandaan, het is een perianale abces

Reageren
    John (moderator)

Heel goed dat je dan naar de dokter bent gegaan…
    Heeft de huisarts er nog wat aan gedaan of je doorverwezen of adviseert hij even te kijken of het vanzelf opengaat?

Reageren
    Anoniem

Oh, ik had er gisteren een hele tekst bij geschreven maar heeft ie dus niet gepakt..
    ik moest vandaag terug komen de bult was nu ook naar buiten gekomen, knalrood en nog pijnlijker dan gisteren..
    ze heeft de abces zelf door gesneden en er een drain in gedaan. Beetje verdoofd met dat koude spul dat brandde als de hel.. en de drain inbrengen was erg pijnlijk, voor de rest viel het mee gelukkig.
    maandag moet ik terug komen maar ik ben heeeeeel erg opgelucht dat het gebeurd is…

Reageren
    John (moderator)

Maar eens even afwachten hoe het dit weekend gaat….de druk is er in ieder geval vanaf..

Reageren
    Anoniem

Ja dat gekukkig wel

Reageren
    Anoniem

Grrr, elke keer tik ik een heel verhaal en dan laat ie alleen de eerste regel zien?
    maar de druk is er gelukkig af, de drain is er gisteren met douchen eruit gegaan, dat scheelt ook een hoop pijn want het zat tegen de wondrand aan… gisteren ff met een spiegel gekeken, het ziet er niet rood uit gelukkig.. loopt nog aardig wat pus eruit en bet stinkt behoorlijk haha.. morgenochtend afspraak bij de huisarts weer.. de pijn is zo goed als weg.. de wond zelf doet nog wel zeer…

Reageren
    John (moderator)

Het zal nog even nodig hebben om te herstellen. Blijf het wel in de gaten houden als er tekenen van een ontsteking zijn, gelijk aan de bel trekken

Reageren
    Anoniem

Vanmorgen bij de huisarts geweest, het is een beetje ontstoken, er zit nog pus in en een kleine bobbel nog.. ze wilde er niet nog een keer insnijden.. vrijdag terug komen.. als het dan nog zo is moet ik alsnog naar het ziekenhuis.. maar de pijn is zo goed als weg, alleen de wond doet nog zeer

Reageren
    Anoniem

Ohja, de wond is ook nog open

Reageren
    John (moderator)

Dat de wond open is, is normaal. Dat is gebruikelijk om pus en wondvocht weg te laten lopen.
    Als je de mogelijkheid hebt, baadt dan 2 x per dag in de badedas classis..Dat ontsmet en bevordert de genezing.

Reageren
    Anoniem

Helaas geen bad.. het is wel geslonken allemaal, pijn zo goed als weg, wel gevoelig nog.. het is wel dik en voelt hard aan en een beetje rood nog

Reageren
    John (moderator)

Je zou ook met je kontje in een emmer kunnen gaan zitten….wel wat lastig…..

Maar eens even afwachten tot vrijdag.

Reageren
    Anoniem

Haha, zo klein is mijn kontje niet

Reageren
Reageer op: Bult achter de anus
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.