- Anoniem2 maart 2016 om 19:43
Goedenavond,
Sinds gisteravond pijn achter mijn anus, het voelde alsof het schraal was..
vanmiddag even met een spiegel gekeken, aan de buitenkant niets te zien..
De bult zit inwenidig en is zo groot als een kleine knikker.
lopen, zitten, alles doet pijn, het voelt branderig aan en doet ontzettend zeer..Iemand een idee wat het kan zijn?
Ik ga morgen naar de huisarts, maar ben nieuwsgierig wat het eventueel kan zijn..34 reactiesReagerenJohn (moderator)
2 maart 2016 om 21:07Het zou een inwendige aambei kunnen zijn…
ReagerenAnoniem3 maart 2016 om 11:16Ik kom net van de huisarts vandaan, het is een perianale abces
ReagerenJohn (moderator)
3 maart 2016 om 12:55Heel goed dat je dan naar de dokter bent gegaan…
Reageren
Heeft de huisarts er nog wat aan gedaan of je doorverwezen of adviseert hij even te kijken of het vanzelf opengaat?Anoniem4 maart 2016 om 12:39Oh, ik had er gisteren een hele tekst bij geschreven maar heeft ie dus niet gepakt..
Reageren
ik moest vandaag terug komen de bult was nu ook naar buiten gekomen, knalrood en nog pijnlijker dan gisteren..
ze heeft de abces zelf door gesneden en er een drain in gedaan. Beetje verdoofd met dat koude spul dat brandde als de hel.. en de drain inbrengen was erg pijnlijk, voor de rest viel het mee gelukkig.
maandag moet ik terug komen maar ik ben heeeeeel erg opgelucht dat het gebeurd is…John (moderator)
4 maart 2016 om 16:05Maar eens even afwachten hoe het dit weekend gaat….de druk is er in ieder geval vanaf..
ReagerenAnoniem5 maart 2016 om 18:49Ja dat gekukkig wel
ReagerenAnoniem6 maart 2016 om 10:33Grrr, elke keer tik ik een heel verhaal en dan laat ie alleen de eerste regel zien?
Reageren
maar de druk is er gelukkig af, de drain is er gisteren met douchen eruit gegaan, dat scheelt ook een hoop pijn want het zat tegen de wondrand aan… gisteren ff met een spiegel gekeken, het ziet er niet rood uit gelukkig.. loopt nog aardig wat pus eruit en bet stinkt behoorlijk haha.. morgenochtend afspraak bij de huisarts weer.. de pijn is zo goed als weg.. de wond zelf doet nog wel zeer…John (moderator)
6 maart 2016 om 11:11Het zal nog even nodig hebben om te herstellen. Blijf het wel in de gaten houden als er tekenen van een ontsteking zijn, gelijk aan de bel trekken
ReagerenAnoniem7 maart 2016 om 12:07Vanmorgen bij de huisarts geweest, het is een beetje ontstoken, er zit nog pus in en een kleine bobbel nog.. ze wilde er niet nog een keer insnijden.. vrijdag terug komen.. als het dan nog zo is moet ik alsnog naar het ziekenhuis.. maar de pijn is zo goed als weg, alleen de wond doet nog zeer
ReagerenAnoniem7 maart 2016 om 12:08Ohja, de wond is ook nog open
ReagerenJohn (moderator)
7 maart 2016 om 12:18Dat de wond open is, is normaal. Dat is gebruikelijk om pus en wondvocht weg te laten lopen.
Reageren
Als je de mogelijkheid hebt, baadt dan 2 x per dag in de badedas classis..Dat ontsmet en bevordert de genezing.Anoniem8 maart 2016 om 20:50Helaas geen bad.. het is wel geslonken allemaal, pijn zo goed als weg, wel gevoelig nog.. het is wel dik en voelt hard aan en een beetje rood nog
ReagerenJohn (moderator)
8 maart 2016 om 21:57Je zou ook met je kontje in een emmer kunnen gaan zitten….wel wat lastig…..
Maar eens even afwachten tot vrijdag.
ReagerenAnoniem10 maart 2016 om 19:51Haha, zo klein is mijn kontje niet
Reageren