- Anoniem4 februari 2016 om 17:53
Ik heb soms last bij bukken dat er iets rechts boven in m’n buik, onder rechter borst, iets dubbel vouwt . Het doet dan ook pijn. Als ik mijn lichaam dan stek, voel je het recht gaat zitten. Dus net of een orgaan zich dubbel vouwt en met strekken weer recht/goed komt. Je voelt t terug bewegen.
10 reactiesReagerenJohn (moderator)
4 februari 2016 om 18:42Dat zou heel goed kunnen. Het is mogelijk dat je lever iets in de verdrukking komt of je middenrif. Dat is verder niet ernstig..
Reageren
Heb je overgewicht?Anoniem4 februari 2016 om 20:16Ja heb overgewicht, maar zolang t hier dan mee te kan hebben ben ik gerust. Overgewicht wordt aan gewerkt
ReagerenJohn (moderator)
4 februari 2016 om 22:39Heel goed…….
Reageren
Bij overgewicht wordt alles een beetje compacter en raakt er wel eens iets in de “verdrukking”.Danielle22 oktober 2022 om 20:27Goedeavond,
Ik heb dit ook dat mijn buik bovenin iets dubbel klapt en weer terug gaat bij strekken. Van de week schoot hij niet gelijk terug waardoor ik al 2 dagen wat lichte spierpijn heb daar. Op dwt moment deed het wel erg zeer en voelde heel eng. Maar daarna toen hij terug ging zakte het gelijk. Ik heb geen overgewicht. Eet gezond en sport ook aardig wat. Weet je waardoor dit komt en of ik hiermee naar de ha moet voordst hij niet meer terug gaat of is dit gewoon een spier?Alvast bedankt
ReagerenMarielle6 november 2022 om 18:52Ik heb hier dus ook al jaren last van. Ook onderin mijn buik maar ook onder mijn borst.
ReagerenAnoniem30 juni 2023 om 14:37Ik heb dit ook. Het gevoel alsof iets links onder mijn borst ‘eruit schiet’ en bij strekken gaat het dan weer weg. Ik vraag me ook af of, als het om een verdrukking gaat, dit altijd automatisch weer verdwijnt? Soms duurt het namelijk langer voordat het wegtrekt.
ReagerenHannelore2 juni 2024 om 23:46Hallo, ik heb net hetzelfde dat er precies iets verspringt en nadien bij het rechtkomen komt het rustig terug op zijn plaats. Heel vies gevoel! Iemand een idee wat dit is?
ReagerenNurten25 februari 2025 om 02:31Herkenbaar.
Reageren
Ik heb ook geen overgewicht maar ook langer last van.
Normaal geen last van maar bij voorover bukken gevoel net of iets dubbel klapt links onder de ribben of bij de middenrif kan even niet doorademen, dat plek voelt dan hard aan. Probeer rechtop te staan uitrekken even uitgerekt heen en weer bewegen dan gaat het over. Ik kan ook niet plat op mijn buik gaan liggen, voel dan krampend gevoel het zelfde gevoel bij bukken in mijn hele boven rug, probeer het vol te houden om op te letten wat er dan gebeurt. Na pr seconden trekt het weg. Lijkt net of alles weer netjes op zijn plek terugkomt.Jatre9 februari 2026 om 07:29Heb precies hetzelfde klachten. Maar houd ook napijn. Zeker bij zitten. Hoe gaat het nu met jullie?
ReagerenGuyB3 maart 2026 om 20:37Costochondritis?
Reageren