Zoeken Vraag het forum

Iets klapt dubbel boven in buik en bij strekken klapt t weer goed

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb soms last bij bukken dat er iets rechts boven in m’n buik, onder rechter borst, iets dubbel vouwt . Het doet dan ook pijn. Als ik mijn lichaam dan stek, voel je het recht gaat zitten. Dus net of een orgaan zich dubbel vouwt en met strekken weer recht/goed komt. Je voelt t terug bewegen.

10 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat zou heel goed kunnen. Het is mogelijk dat je lever iets in de verdrukking komt of je middenrif. Dat is verder niet ernstig..
    Heb je overgewicht?

Reageren
    Anoniem

Ja heb overgewicht, maar zolang t hier dan mee te kan hebben ben ik gerust. Overgewicht wordt aan gewerkt

Reageren
    John (moderator)

Heel goed…….
    Bij overgewicht wordt alles een beetje compacter en raakt er wel eens iets in de “verdrukking”.

Reageren
    Danielle

Goedeavond,
    Ik heb dit ook dat mijn buik bovenin iets dubbel klapt en weer terug gaat bij strekken. Van de week schoot hij niet gelijk terug waardoor ik al 2 dagen wat lichte spierpijn heb daar. Op dwt moment deed het wel erg zeer en voelde heel eng. Maar daarna toen hij terug ging zakte het gelijk. Ik heb geen overgewicht. Eet gezond en sport ook aardig wat. Weet je waardoor dit komt en of ik hiermee naar de ha moet voordst hij niet meer terug gaat of is dit gewoon een spier?

Alvast bedankt

Reageren
    Marielle

Ik heb hier dus ook al jaren last van. Ook onderin mijn buik maar ook onder mijn borst.

Reageren
    Anoniem

Ik heb dit ook. Het gevoel alsof iets links onder mijn borst ‘eruit schiet’ en bij strekken gaat het dan weer weg. Ik vraag me ook af of, als het om een verdrukking gaat, dit altijd automatisch weer verdwijnt? Soms duurt het namelijk langer voordat het wegtrekt.

Reageren
    Hannelore

Hallo, ik heb net hetzelfde dat er precies iets verspringt en nadien bij het rechtkomen komt het rustig terug op zijn plaats. Heel vies gevoel! Iemand een idee wat dit is?

Reageren
    Nurten

Herkenbaar.
    Ik heb ook geen overgewicht maar ook langer last van.
    Normaal geen last van maar bij voorover bukken gevoel net of iets dubbel klapt links onder de ribben of bij de middenrif kan even niet doorademen, dat plek voelt dan hard aan. Probeer rechtop te staan uitrekken even uitgerekt heen en weer bewegen dan gaat het over. Ik kan ook niet plat op mijn buik gaan liggen, voel dan krampend gevoel het zelfde gevoel bij bukken in mijn hele boven rug, probeer het vol te houden om op te letten wat er dan gebeurt. Na pr seconden trekt het weg. Lijkt net of alles weer netjes op zijn plek terugkomt.

Reageren
    Jatre

Heb precies hetzelfde klachten. Maar houd ook napijn. Zeker bij zitten. Hoe gaat het nu met jullie?

Reageren
    GuyB

Costochondritis?

Reageren
Reageer op: Iets klapt dubbel boven in buik en bij strekken klapt t weer goed
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.