Zoeken Vraag het forum

pijn, slijm in ontlasting

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Sinds november heb ik last. het begon op school, moest ontzettend nodig naar wc. het was geen diarree, gewoon normaal poep. ik ging toen 3x naar wc.
    hetzelfde week op een zaterdag moest ik weer. ik leegde zowat mijn darmen, werd misselijk en had buikpijn. toen ik klaar was, gingen de klachten weg.
    elke week had ik wel een aanval. soms poepte ik met slijm.

sinds deze zaterdag heb ik last van mijn buik. een brandend gevoel in mijn bovenbuik. Ik ging vorig week woensdag naar de dokter. Ze wilde graag een bloedtest en een ontlastingonderzoek doen.
    Ik heb de bloedtest en ontlastingonderzoek op vrijdag ingeleverd.

dus zaterdag had ik last van me buik. ik ging paar keer naar de wc. nu is het woensdag en gaat het wel wat beter. de pijn is niet sterk en ik kan nog wel lopen en allerlei dingen doen. alleen ben ik heel nerveus dat het iets ernstig is. Ik poep wel nogsteeds met slijm.

mijn zus zegt dat dat normaal is en dat het komt omdat ik een tijd wilde afvallen en weinig at en toen opeens weer veel at, dat mijn darmen geirriteerd of verward zijn.
    zij heeft zelf last van PDS en een maagzweer die geheeld is

ze zegt dat ze zelf ook vroeger vaak slijm poepte en dat het een buikgriep was.

mijn bloedresultaten kwamen goed uit. ze zeiden dat er niks slechts aan te merken was.
    ik moet nog wachten op mijn ontlastingresultaten.
    mijn zus de vriendin de moeder is hoofdzuster en zei dat als er niks te merken is bij de bloedresultaten dat de kans klein is dat het iets ernstig is als ziekte van crohn of colitis ulcerosa.

wat denken jullie? de pijn is niet sterk het is meer brandend gevoel en in mijn bovenbuik.

de dokter zei btw dat mijn darmen gezond aan het borrelen was. daar heb ik ook last van dat ze steeds borrelen en windjes laten.

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

[quote]mijn zus zegt dat dat normaal is en dat het komt omdat ik een tijd wilde afvallen en weinig at en toen opeens weer veel at, dat mijn darmen geïrriteerd of verward zijn.[/quote] Je zus zou wel eens gelijk kunnen hebben. Dat kan de oorzaak zijn. Een andere mogelijkheid is een darmbacterie. Maar dat zal dan wel blijken uit het ontlastingsonderzoek.

Reageren
    Anoniem

dat stelt me al iets meer gerust. ik denk het ook ja, ik at elke dag veel. stopte plotseling en 2 weken later at ik weer veel. dus ik hoop dat het dat is of een bacterie dat kan worden genezen met antibiotica

Reageren
Reageer op: pijn, slijm in ontlasting
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.