In mei dit jaar een coloscopie gehad, waaruit een doorgemaakte ontsteking werd geconstateerd en een poliepje werd verwijderd. Ik had twee maanden daarvoor regelmatig bloed en slijm bij de ontlasting en pijn in de buikholte. Uit de coloscopie kwam het volgende resultaat:
I: Slijmvliesbiopten coecum: sessiel serrated
laesie zonder dysplasie.
II: Slijmvliesbiopten colon transversum:
reactieve veranderingen of ontstekingsrest.
III: Slijmvliesbiopten rectosigmoid: reactieve
veranderingen of ontstekingsrest.
Nadat er een ontsteking was geconstateerd werd er verder niets mee gedaan, omdat de klachten verder ook waren verdwenen al op het moment van het ziekenhuisonderzoek.
Nu 4.5 maanden later zijn de klachten opnieuw begonnen. Wederom regelmatig veel buikpijn, en krampen. Ik voel over de hele dag redelijk vaak de noodzaak om naar het toilet te gaan, maar op dit moment komt er vrijwel alleen maar bloed uit. Sommige dagen voel ik mij verder ook erg moe en slap, wat wellicht verband houdt met het bloedverlies. Passen deze klachten bij een bepaald ziektebeeld, Crohn wellicht? Ik heb daarnaast een foto bijgevoegd van mijn typische ontlasting op dit moment.
Hoi, wat zei de arts in het ziekenhuis toen je daar was? Vertelde hij waar het bloed vandaan kon komen? Je schrijft dat de klachten waren verdwenen toen je werd onderzocht. Zei de arts wat je moest doen als de klachten/bloed terugkwam?
De resultaten van de coloscopie had ik kort nabesproken. Het kwam er toen op neer dat het dus 'gewoon' een doorgemaakte ontsteking was en dat er schijnbaar niet zoveel aan de hand was, nadat ik verder geen klachten meer had op dat moment. Waar het bloed vandaan komt weet ik niet concreet, kan mij niet herinneren of dat toen ter sprake kwam.
Als er weer klachten waren moest ik weer contact opnemen met de behandelend arts, dit heb ik gedaan, maar ik wacht nu al langer dan een week terwijl ik op basis van wat ik dan aantref zoals op de foto niet heel gerust ben.
Als je vrijwel alleen maar bloed ontlast, neem.dan contact op met de huisartsenpost.
Daar kan een arts inschatten of je ter plekke ingestuurd zou moeten worden of dat het morgen via je huisarts kan.
Je kunt de volgende keer waarschijnlijk sneller via je huisarts terug naar de arts in het ziekenhuis, die kan een spoedverwijzing afgeven of telefonisch zorgen dat je bij je behandelend arts terecht komt.
Als je zelf bericht, gaat je bericht eerst via allerlei omwegen voor het bij de arts terecht komt.
En daar kan idd wel een week overheen gaan.