- Anoniem20 juni 2015 om 13:20
Sinds een paar maanden poep ik regelmatig (meestal na de lunch) doorzichtige sliertjes slijm. Wat kan dit betekenen? Ik eet zelf al een jaar lactose vrij, dat zorgde namelijk voor hevige buikpijnaanvallen. Nu ben ik sinds een tijdje ook glutenvrij gaan eten om te kijken of dat wat oplevert. Ik merk dat ik minder opgezwollen ben, minder vocht vasthoud en minder last heb van mijn buik. Maar mijn klachten zijn dus nog niet volledig weg. Nu lees ik veel dat dit ook wel tot een jaar kan duren? Mijn vraag is vooral of dit normaal is? Mijn huisarts wil er niet zoveel aan doen. Hij denkt dat het PDS is. Maar ik heb het zo’n beetje elke dag, dat is toch gek? PDS is volgens mij meer met periodes. Eerlijk gezegd heb ik zelf ook niet veel zin in darmonderzoeken, vandaar dat ik zelf (met diëtiste) wat ben gaan proberen. Herkent iemand deze klachten?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
20 juni 2015 om 16:41Ook van PDS kun je dagelijks last hebben.
Reageren
Maar ook het proberen kan voor problemen zorgen. Het is nogal een omstelling voor je darmen. Ik denk toch dat het goed zou zijn om een keer een darmonderzoek te laten doen.