Zoeken Vraag het forum

Slijm poepen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Sinds een paar maanden poep ik regelmatig (meestal na de lunch) doorzichtige sliertjes slijm. Wat kan dit betekenen? Ik eet zelf al een jaar lactose vrij, dat zorgde namelijk voor hevige buikpijnaanvallen. Nu ben ik sinds een tijdje ook glutenvrij gaan eten om te kijken of dat wat oplevert. Ik merk dat ik minder opgezwollen ben, minder vocht vasthoud en minder last heb van mijn buik. Maar mijn klachten zijn dus nog niet volledig weg. Nu lees ik veel dat dit ook wel tot een jaar kan duren? Mijn vraag is vooral of dit normaal is? Mijn huisarts wil er niet zoveel aan doen. Hij denkt dat het PDS is. Maar ik heb het zo’n beetje elke dag, dat is toch gek? PDS is volgens mij meer met periodes. Eerlijk gezegd heb ik zelf ook niet veel zin in darmonderzoeken, vandaar dat ik zelf (met diëtiste) wat ben gaan proberen. Herkent iemand deze klachten?

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Ook van PDS kun je dagelijks last hebben.
    Maar ook het proberen kan voor problemen zorgen. Het is nogal een omstelling voor je darmen. Ik denk toch dat het goed zou zijn om een keer een darmonderzoek te laten doen.

Reageren
Reageer op: Slijm poepen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.