- Anoniem10 april 2015 om 12:39
Ik ben een jongen van 14 jaar. Ik heb bloed bij ontlasting maar het is niet gemengd met de ontlasting. Ik had ook verstopping. Ik moet ook een beetje hard persen maar ik heb niet echt pijn. Ik krijg wel jeuk, het blijft maar bloeden als ik pers, tot dat ik afveeg en stop. Ik had dit ook een tijdje geleden maar ik kreeg geen bloed meer na 1 of 2 keer. Is er iets ernstig aan de hand?
16 reactiesReagerenJohn (moderator)
10 april 2015 om 16:21Het zou een aambei kunnen zijn. Inwendig of uitwendig. Dat zou je zelf kunnen zien met een spiegel. Ook een klein anusscheurtje is mogelijk.
Reageren
Als het een aambei is zou je een aambeienzalf kunnen gebruiken. Bij een klein scheurtje zou je zinkzalf kunnen gebruikenAnoniem10 april 2015 om 16:27Ik heb geprobeerd om te kijken maar ik zie niks duidelijk of ik weet het gewoon niet. Is het slim om naar huisarts te gaan? Hoe kan een huisarts zien of het een aambei is? Ik voel me verder niet ziek en ik voel me prima. Ik heb wel erg veel jeuk.
ReagerenJohn (moderator)
10 april 2015 om 17:15Een uitwendige aambei kun je herkennen aan een bultje dat direct bij de anus zit. Een inwendige aambei kun je dus niet zien. Ook een scheurtje is niet altijd te zien. Als er dus geen bultje zit, gebruik dan wat zinkzalf.
Reageren
Uiteraard kun je ook naar je huisarts gaan.Anoniem22 april 2015 om 15:33Ik ben naar de huisarts gegaan en het was een anusscheurtje. Ik heb Lidocaine vaselinecrème gekregen om te smeren en ook Macrogol en Electrolyten om te drinken omdat ik verstopping had. Ik had het gedronken voor 2 dagen (18 en 19 april, ’s ochtends 1 zakje) maar toen gebeurde er niks. Maar gisteren had ik buikpijn en veel diarree(moest wel 6 keer of meer naar de wc), vandaag niet zo veel buikpijn en minder diarree. Bloed bij ontlasting heb ik niet meer. Komt het door macrogol of kan het iets anders zijn?
ReagerenJohn (moderator)
22 april 2015 om 16:24Dat is inderdaad door de Macrogol…
ReagerenAnoniem22 april 2015 om 17:48Hoe lang blijft het ongeveer en gaat het vanzelf over?
ReagerenJohn (moderator)
22 april 2015 om 21:05Dat zou na 1 of 2 dagen ook weer over moeten zijn.
ReagerenAnoniem23 april 2015 om 05:26Het is al dag 3 en ik heb nog steeds diarree. Buikpijn heb ik niet echt meer. Moet ik terug naar de huisarts gaan?
ReagerenJohn (moderator)
23 april 2015 om 13:10Als de diarree blijft aanhouden neem dan morgen even contact op met de huisarts
ReagerenAnoniem11 mei 2015 om 19:37Ik ben weer teruggekomen. Ik had geen diarree meer na mijn laatste reactie in April. Maar sinds 3 of 4 dagen geleden heb ik buikpijn, voor paar seconden en niet zo erg als vorige keer. Diarree heb ik niet maar wel zachte ontlasting dan ik normaal heb. Ook bloed bij de ontlasting heb ik niet meer. Ik voel me ook niet misselijk ofzo. Ik merk toch wel dat het beter gaat maar wel nog steeds zachte ontlasting dan normaal en soms nog een klein beetje buikpijn. Kan het zijn dat ik iets verkeerd heb gegeten?
ReagerenJohn (moderator)
11 mei 2015 om 22:04Dat zou natuurlijk kunnen.
Reageren
Gebruik je nog steeds de Macrogol?Anoniem12 mei 2015 om 06:22Ik gebruik de Macrogol niet meer. Tot nu toe heb ik geen buikpijn maar ik voel de zachte ontlasting dan normaal aankomen.
ReagerenJohn (moderator)
12 mei 2015 om 11:06Dat is op zich niet zo’n probleem. Beter wat zachtere ontlasting dan obstipatie.
ReagerenAnoniem14 mei 2015 om 10:08Heel raar dit. Ik heb vandaag weer een beetje bloed bij ontlasting. Het is ook niet gemengd met de ontlasting. Ik was al lang al gestopt met smeren van Lidocaine vaselinecrème toen het gestopt was met bloeden. Gisteren had ik ook een raar, veel jeuk, en snijdende gevoel bij mijn anus. Moet ik weer beginnen met lidocaine vaselinecrème te smeren? Verder heb ik geen buikpijn meer. Ik begin nu wel echt te stressen door dit allemaal.
Reageren