Zoeken Vraag het forum

Bloed bij ontlasting

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik ben een jongen van 14 jaar. Ik heb bloed bij ontlasting maar het is niet gemengd met de ontlasting. Ik had ook verstopping. Ik moet ook een beetje hard persen maar ik heb niet echt pijn. Ik krijg wel jeuk, het blijft maar bloeden als ik pers, tot dat ik afveeg en stop. Ik had dit ook een tijdje geleden maar ik kreeg geen bloed meer na 1 of 2 keer. Is er iets ernstig aan de hand?

16 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het zou een aambei kunnen zijn. Inwendig of uitwendig. Dat zou je zelf kunnen zien met een spiegel. Ook een klein anusscheurtje is mogelijk.
    Als het een aambei is zou je een aambeienzalf kunnen gebruiken. Bij een klein scheurtje zou je zinkzalf kunnen gebruiken

Reageren
    Anoniem

Ik heb geprobeerd om te kijken maar ik zie niks duidelijk of ik weet het gewoon niet. Is het slim om naar huisarts te gaan? Hoe kan een huisarts zien of het een aambei is? Ik voel me verder niet ziek en ik voel me prima. Ik heb wel erg veel jeuk.

Reageren
    John (moderator)

Een uitwendige aambei kun je herkennen aan een bultje dat direct bij de anus zit. Een inwendige aambei kun je dus niet zien. Ook een scheurtje is niet altijd te zien. Als er dus geen bultje zit, gebruik dan wat zinkzalf.
    Uiteraard kun je ook naar je huisarts gaan.

Reageren
    Anoniem

Ik ben naar de huisarts gegaan en het was een anusscheurtje. Ik heb Lidocaine vaselinecrème gekregen om te smeren en ook Macrogol en Electrolyten om te drinken omdat ik verstopping had. Ik had het gedronken voor 2 dagen (18 en 19 april, ’s ochtends 1 zakje) maar toen gebeurde er niks. Maar gisteren had ik buikpijn en veel diarree(moest wel 6 keer of meer naar de wc), vandaag niet zo veel buikpijn en minder diarree. Bloed bij ontlasting heb ik niet meer. Komt het door macrogol of kan het iets anders zijn?

Reageren
    John (moderator)

Dat is inderdaad door de Macrogol…

Reageren
    Anoniem

Hoe lang blijft het ongeveer en gaat het vanzelf over?

Reageren
    John (moderator)

Dat zou na 1 of 2 dagen ook weer over moeten zijn.

Reageren
    Anoniem

Het is al dag 3 en ik heb nog steeds diarree. Buikpijn heb ik niet echt meer. Moet ik terug naar de huisarts gaan?

Reageren
    John (moderator)

Als de diarree blijft aanhouden neem dan morgen even contact op met de huisarts

Reageren
    Anoniem

Ik ben weer teruggekomen. Ik had geen diarree meer na mijn laatste reactie in April. Maar sinds 3 of 4 dagen geleden heb ik buikpijn, voor paar seconden en niet zo erg als vorige keer. Diarree heb ik niet maar wel zachte ontlasting dan ik normaal heb. Ook bloed bij de ontlasting heb ik niet meer. Ik voel me ook niet misselijk ofzo. Ik merk toch wel dat het beter gaat maar wel nog steeds zachte ontlasting dan normaal en soms nog een klein beetje buikpijn. Kan het zijn dat ik iets verkeerd heb gegeten?

Reageren
    John (moderator)

Dat zou natuurlijk kunnen.
    Gebruik je nog steeds de Macrogol?

Reageren
    Anoniem

Ik gebruik de Macrogol niet meer. Tot nu toe heb ik geen buikpijn maar ik voel de zachte ontlasting dan normaal aankomen.

Reageren
    John (moderator)

Dat is op zich niet zo’n probleem. Beter wat zachtere ontlasting dan obstipatie.

Reageren
    Anoniem

Heel raar dit. Ik heb vandaag weer een beetje bloed bij ontlasting. Het is ook niet gemengd met de ontlasting. Ik was al lang al gestopt met smeren van Lidocaine vaselinecrème toen het gestopt was met bloeden. Gisteren had ik ook een raar, veel jeuk, en snijdende gevoel bij mijn anus. Moet ik weer beginnen met lidocaine vaselinecrème te smeren? Verder heb ik geen buikpijn meer. Ik begin nu wel echt te stressen door dit allemaal.

Reageren
Reageer op: Bloed bij ontlasting
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.