Zoeken Vraag het forum

Pantoprazol stoppen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Th.M

waarom stoppen, sommige mensen mogen of kunnen gewoon niet stoppen. Ik moet het gebruiken naast bepaalde medicijnen en een middenrifsbreuk.Ik gebruik de laagste dosering en dat kan totaal geen kwaad. Ik moet wel, met een rennie lukt dat niet, ik zat regelmatig rechtop in mijn bed van de pijn en het terug lopende zuur in mijn slokdarm…

ik laat mij niet gek maken of opjutten en weet dat bij de laagste dosering geen problemen worden verwacht, ook niet op latere leeftijd, patoprazol is het enige middel dat mij echt helpt.

Willem

Ik ben inmiddels drie weken gestopt met het innemen van pantoprazol. Ik merk er niets van. Heeft het toch nut om verder weer te gebruiken?

Reageren
    John (moderator)

Die vraag kan ik zo niet beantwoorden. Zijn de klachten waarvoor je de pantoprazol gebruikte dan ook weg?

Reageren
    mittepetit

Pantoprazol deze medicijnen hebben op mijn maag geen gunstig effect.

2 x daags 40 mg 2 weken lang werd de pijn inde maag erger dus ten einde raad!

Wat ongelooflijk helpt is zuiveringszout van Gimborn. 100% zuiver

1 theelepeltje op een kopje lauw water oplossen en rustig opdrinken. Na 5 minuten word de pijn velen malen minder. Daarna wat pure Zoethout thee . Dit herhaal ik nu om de 2 uur en ik heb weinig tot geen pijn… Ik weet niet wat mij overkomt. Echt een aanrader voor ieder die wil stoppen met Pantoprazol of Omeprazol of al die zware middelendie het maagzuur te reduceren. Zuiveringszout doet ditnamelijk ook maar zonder vervelende bijwerkingen .

Reageren
    Marian

In maagzuurremmers zit ook natrium dus is hetzelfde als zuiverings zout.

Reageren
    John (moderator)

Natrium is niet hetzelfde als zuiveringszout !

Reageren
    Kees

Ik ben ook ineens gestopt met pantropazol. Ik kreeg het voorgeschreven omdat ik last had van bijwerkingen van andere medicijnen atorvastine Grepid. Kreeg bijwerkingen. Opgeblazen gevoel, werd helemaal naar heel veel zweten, hartkloppingen. 6 jaar gebruikt nergens geen last meer van.

Reageren
    Marja

Ik gebruik 27 jaar maagzuurremmers, vanwege breuk middenrif. Altijd losec en later omeprazol merkloos . Altijd wel wat problemen gekregen maar stoppen was geen optie.

4 jaar geleden aan de pantoprazol 40 1 x per dag.
    nu na 4 jaar zijn mijn darmen geheel naar de knoppen en moet afbouwen en zien te herstellen. De hele dag buikpijn, 7 of 8 keer naar de toilet en vreemde ontlasting .

Ik ben nu van 40 naar 20 mg per dag en heb best een brandende maag met reflux klachten.

vanaf vandaag ga ik over op 10 mg pantoprazol en gebruik deze alleen voor de nacht . Overdag gebruik ik Bij Zuur. Dit werk best goed maar niet langer (bij mij) dan 5/6 uur . Je mag dagelijks 3×2 tabletten per dag

ben nu bezig alles te doen om de darmen te herstellen.

bij zuur kan je kopen bij Holland and barret

Reageren
    Carla

Bij misselijkheid gebruik ik magere melk ,dus zonder vet voor het naar bed gaan drink ik een heel glas vol,werk perfect

Reageren
    Anna

Ik probeer ook al een jaar om af te bouwen. Ging van 40mg p.d. naar 40mg om de andere dag. Toen 20 mg elke dag naar 20 mg. om de andere dag. Doe nou de laatste weken om de 3 dagen. Ik wil er graag van af. Als ik erg veel last heb van maagzuur, neem ik een klein lepeltje bakpoeder in een groot glas water. Dat verlicht. Naar ik weet niet of het kwaad kan.

Reageren
    Catootje

@Anna, veel mensen hebben een tekort aan maagzuur, waardoor een slechtere vertering, waardoor zuurbranden en andere klachten kunnen ontstaan. Maagzuurremmers doen niets aan oorzaken en zorgen voor verlies van vitaminen en mineralen en bij langer gebruik ook van aminozuren en vetzuren. Kan dus goed zijn om je lichaam te ondersteunen met bepaalde voedingssupplementen en ook wat voor je darmen, zoals probiotica want maagzuurremmers verstoren ook je darmflora. Er zijn ook middelen om de aanmaak van maagzuur te verbeteren maar uiteraard niet tijdens het afbouwen of direct erna. In de betere vitaminezaak kan je wel advies krijgen. Of een orthomoleculair therapeut.

Reageren
Reageer op: Pantoprazol stoppen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.