- Anoniem10 oktober 2014 om 07:20
Twee dagen geleden voelde ik een knobbel/balletje aan de linker kant van mijn onderbuik. Ongeveer een cm naast mijn heupbot, het zit best diep maar je voelt echt een balletje ban ongeveer 2 cm. Ik ben erg slank en kan ook de darm voelen zitten, maar dit is echt een knobbel.
Ik heb geen last van verstopping, ontslasting is normaal.
Maak me erg ongerust, iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Ik ga morgen naar het ziekenhuis (woon in het buitenland en hier hoef ik niet eerst naar de huisarts), maar ben gewoon zo zenuwachtig…
14 reactiesReagerenJohn (moderator)
10 oktober 2014 om 08:32Het is wel moeilijk om daar zo zonder nadere informatie iets over te zeggen.
Reageren
Zit de bobbel in je lies?
Heb je er voor de rest geen last van?
Hoe oud ben je?
Ben je man of vrouw?Anoniem10 oktober 2014 om 08:39De knobbel zit niet in mijn lies maar ongeveer een cm naast m’n linker (voor mij gezien) heupbot, iets omhoog. Waar je neergaande darm zit? Ik heb er geen last van.
Ben een vrouw, 29 jaar. 🙂
ReagerenJohn (moderator)
10 oktober 2014 om 08:55Het zou een opgezette lymfeklier kunnen zijn die je voelt. Dat komt wel vaker voor. Maar zonder onderzoek is dat natuurlijk moeilijk te zeggen. Maar eens even afwachten wat ze er in het ziekenhuis van zeggen.
ReagerenAnoniem21 september 2017 om 20:46Ik heb ook eem bobbel op die plek kan het ontlasting zijn of mijn dikke darm? Ik dacht juist dat lymfeklieren niet voelbaar waren in je buik klopt dat
ReagerenJohn (moderator)
21 september 2017 om 20:52Moeilijk om daar zo iets over te zeggen.Het kan je darm zijn
ReagerenAnoniem21 september 2017 om 21:09Oke maar je kan dus wel klieren voelen in je buik als ze opgezet zijn?
ReagerenJohn (moderator)
21 september 2017 om 21:13Buikklieren kun je niet voelen wel lymfeklieren
ReagerenAnoniem21 september 2017 om 21:29Oke bedankt en zitten die lymfeklieren overal in je buik
ReagerenJohn (moderator)
21 september 2017 om 21:35Nou nee, niet overal
ReagerenAnoniem21 september 2017 om 21:52Oke mijn exuses voor alle vragen. Kun je mij misschien vertellen waar in de buik ze allemaal zitten
ReagerenJohn (moderator)
21 september 2017 om 22:10Dat heeft weinig zin. Je kunt ze van buitenaf toch niet voelen. Als ik jou dat nou ga vertellen ga over in je buik drukken en voelen of je nog wat vinden kunt, met alle gevolgen van dien.
Reagerenlindy8 april 2021 om 15:48ik heb het zelfde probleem, balletje in mijn buik, links onderin maar als ik er druk opzet voel ik mijn hartslag heel erg duidelijk. ik heb vroeger een lympfklier onsteking gehad, ongeveer zelfde plek. ik ben een vrouw, 18 jaar
ReagerenKaylee26 mei 2021 om 22:50Ik heb sinds gisteren precies zo’n zelfde bobbel in mijn lekker onderbuik. Ik lees net dat het vaker op die plek voor komt. Ik ga er vanuit dat het dat niks ernstigs is!
ReagerenJanetboy14 april 2024 om 22:00Misschien liesbreuk
Reageren