Zoeken Vraag het forum

Knobbel / bal links onder in buik (dikke darm?)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Twee dagen geleden voelde ik een knobbel/balletje aan de linker kant van mijn onderbuik. Ongeveer een cm naast mijn heupbot, het zit best diep maar je voelt echt een balletje ban ongeveer 2 cm. Ik ben erg slank en kan ook de darm voelen zitten, maar dit is echt een knobbel.

Ik heb geen last van verstopping, ontslasting is normaal.

Maak me erg ongerust, iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Ik ga morgen naar het ziekenhuis (woon in het buitenland en hier hoef ik niet eerst naar de huisarts), maar ben gewoon zo zenuwachtig…

14 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het is wel moeilijk om daar zo zonder nadere informatie iets over te zeggen.
    Zit de bobbel in je lies?
    Heb je er voor de rest geen last van?
    Hoe oud ben je?
    Ben je man of vrouw?

Reageren
    Anoniem

De knobbel zit niet in mijn lies maar ongeveer een cm naast m’n linker (voor mij gezien) heupbot, iets omhoog. Waar je neergaande darm zit? Ik heb er geen last van.

Ben een vrouw, 29 jaar. 🙂

Reageren
    John (moderator)

Het zou een opgezette lymfeklier kunnen zijn die je voelt. Dat komt wel vaker voor. Maar zonder onderzoek is dat natuurlijk moeilijk te zeggen. Maar eens even afwachten wat ze er in het ziekenhuis van zeggen.

Reageren
    Anoniem

Ik heb ook eem bobbel op die plek kan het ontlasting zijn of mijn dikke darm? Ik dacht juist dat lymfeklieren niet voelbaar waren in je buik klopt dat

Reageren
    John (moderator)

Moeilijk om daar zo iets over te zeggen.Het kan je darm zijn

Reageren
    Anoniem

Oke maar je kan dus wel klieren voelen in je buik als ze opgezet zijn?

Reageren
    John (moderator)

Buikklieren kun je niet voelen wel lymfeklieren

Reageren
    Anoniem

Oke bedankt en zitten die lymfeklieren overal in je buik

Reageren
    John (moderator)

Nou nee, niet overal

Reageren
    Anoniem

Oke mijn exuses voor alle vragen. Kun je mij misschien vertellen waar in de buik ze allemaal zitten

Reageren
    John (moderator)

Dat heeft weinig zin. Je kunt ze van buitenaf toch niet voelen. Als ik jou dat nou ga vertellen ga over in je buik drukken en voelen of je nog wat vinden kunt, met alle gevolgen van dien.

Reageren
    lindy

ik heb het zelfde probleem, balletje in mijn buik, links onderin maar als ik er druk opzet voel ik mijn hartslag heel erg duidelijk. ik heb vroeger een lympfklier onsteking gehad, ongeveer zelfde plek. ik ben een vrouw, 18 jaar

Reageren
    Kaylee

Ik heb sinds gisteren precies zo’n zelfde bobbel in mijn lekker onderbuik. Ik lees net dat het vaker op die plek voor komt. Ik ga er vanuit dat het dat niks ernstigs is!

Reageren
    Janetboy

Misschien liesbreuk

Reageren
Reageer op: Knobbel / bal links onder in buik (dikke darm?)
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

2 min leestijd

Nieuwe website Dokter.nl komt eraan (week 24)

4 min leestijd

Eczeem en hooikoorts: waarom ze zo vaak hand in hand gaan

4 min leestijd

Hooikoorts en immunotherapie: wanneer is het een optie?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.