- SusyQ1 juli 2014 om 21:42
Hallo iedereen, Ik zal me meteen even voorstellen. Ik ben Lisa 20 jaar en wil graag mijn verhaal en vraag met jullie delen.
Toen ik 16 jaar was heb ik meerdere malen extreme galsteen aanvallen gehad, kruipend over de grond en niet stil kunnen liggend zoveel kramppijn zelfs midden in de nacht naar huisartsenpost etc. Verder in het ziekenhuis onderzoeken gehad met rontgenfotos en scanfotos waarbij je een soort contrastmiddel drinken moest. Uiteindelijk had ik een gesprek bij chirurg en ik had inderdaad meerdere galstenen bevestigde hij. Ook vertelde hij over de galsteen verwijdering en ook dat hij mij te jong zou vinden daarvoor. Ook zei hij ivm hij niet zeker wist de pijn daar vandaan kwam. Wat nogal erg logisch is als ik verder nergens last van heb, er wel galstenen zijn en ik dezelfde koliekpijn klachten heb. Nu 4 jaar verder als ik tijdje vet gegeten heb krijg ik begin verschijnselen van galsteenaanval en weet dus ook precies wanneer ik even helemaal niets moet eten. Daarom eet ik soms een paar dagen niet, enkel over de dag verspreid 1 beschuitje na 1 kleine hap een heel glaswater. Daarna kan ik weer tegenaan. Maar ik kan hier niet meer tegen veel word erbij belemmerd. Kerst, lekker uit eten etc. Als ik nu weer naar huisarts ga en die verwijst mij door naar ziekenhuis. Kan ik dan een operatie eisen of aankaarten?
Alvast bedankt voor het lezen. Elk advies en alle hulp is welkom.
Groetjes, lisa.
1 reactieReagerenJohn (moderator)
1 juli 2014 om 22:08Uiteraard kun je een eventuele operatie aankaarten.
Reageren
Eisen is wat moeilijk.