- Anoniem14 juni 2014 om 18:15
Hallo, Al een aantal jaren heb ik al een zeer matige stoelgang, Er is in die tussentijd Spastische darm vastgesteld door de huisarts. Maar sinds een aantal weken ervaar ik enorme jeuk rond mijn anus (vooral na het poepen) en zakte het daarna weg, Daar was het alleen irritant. Ik begon erna met Anti-biotica vanwege een ontsteking, Die anti-biotica was laxerend. Ik had toen een zeer lichte jeuk. Na 3 weken ben ik ermee gestopt en mijn ontlasting is keihard, Elke keer als ik het uitpoep kan ik het wel uitscheeuwen van de pijn enz. Na vandaag gaat het gewoon niet meer. Enig idee wat het is?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
15 juni 2014 om 08:21Het kan zijn dat je ontlasting te droog is en daarom zo hard. Bovendien is het mogelijk dat je daardoor anusscheurtjes hebt opgelopen. Kijk zelf eens naar je anus of er iets te zien is. Ik zou wel even naar de huisarts gaan. Hij/zij kan je een middel voorschrijven om de ontlasting zacht te maken. Zelf kun je daar ook iets aan doen door vezelrijk te eten en te zorgen dat je voldoende vocht binnen krijgt. Minimaal 1,5 liter per dag.
Reageren