- Anoniem14 mei 2014 om 16:51
Ik heb al ongeveer een weekje last van mijn maag. Althans , ik denk dat het de maag is. Ik vind het lastig de pijn een precieze plek te geven , maar omdat het boven de navel zit en onder de ribben en soms tot onder het hart komt denk ik dat het de maag is. Ik heb een soort zeurend gevoel , het is geen pijn maar ik voel het wel. Het is een erg onfijn gevoel dat wel minder lijkt te worden wanneer ik plas , boer etc. maar dan komt het altijd wel weer terug. Vooral naar het eten word het zeurende gevoel sterker en tijdens het proberen te slapen word het pijnlijker , geen heftige pijn (het is een raar moeilijk te beschrijven gevoel). Het heeft me in die week al ongeveer 3 tot 4 nachten tot 2-3 uur in de avond wakker gehouden. Ik dacht aan het begin dat ik maar de frisdranken etc. moest laten staan maar dit veranderde niks. Ik sport bijna elke dag wel een uur (alleen met slecht weer ben ik zondag geen uur buiten , voor de rest van de week meestal wel ongeveer een uur buiten) en voor zover ik weet eet ik niet erg ongezond. Ik wil mijn symptonen wel googlen maar dan ben ik bang dat ik allerlei enge ziektes tegenkom die je meestal toch niet hebt. Is er iemand die op basis van deze info toevallig weet wat ik kan hebben en hoe ik eraf kan komen?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
14 mei 2014 om 17:23De plek en de klachten die je aangeeft passen heel goed bij maagklachten. Het is mogelijk dat je maagslijmvlies geïrriteerd is. Je kunt even bij de huisarts langs gaan.
Reageren
Probeer in die tussentijd toch de frisdranken met koolzuurgas te vermijden, alsook veel koffie en scherpe kruiden.