- Anoniem12 mei 2014 om 16:14
Hoi
Het is een lang verhaal…
Een 5tal jaar geleden heb ik beginnen darmklachten krijgen. Dit was bijvoorbeeld voor ik op reis ging (gewoon van de zenuwen dus). Maar nu is dit sinds een 2tal jaar enorm verslechterd. Vanaf ik bijvoorbeeld naar de stad ging met mijn vriend om uit te gaan, kreeg ik darmkrampen en moest ik constant naar het toilet (diarree). Nu is de situatie zoveel verslechterd dat ik gewoon niet meer naar buiten wil. Ik moet natuurlijk ook gaan werken en naar school, maar ik krijg constant krampen. Ik moet echt een toilet in mijn nabijheid hebben. Zelfs een ritje met de auto van mijn huis naar mijn vriend zijn huis (12min rijden) gaat niet zonder krampen. Hij heeft al een paar keer moeten stoppen langs de baan zodat ik ergens naar het toilet kon gaan. De laatste tijd voelt het alsof er iets in mijn darmen is die alles blokkeert. Ik kan bijvoorbeeld 2 dagen niet naar toilet, maar voel wel dat het ‘klaar zit’. Ik pers dan, maar zonder resultaat. Dan 30min later krijg ik enorme diarree. Dit gaat niet zomaar naar buiten, ik moet ook persen ondanks dat het diarree is.
Het is niet alleen mijn dikke darm die pijn doet, maar ook mijn maag en dunne darm. Sinds een aantal weken zweet ik ook enorm ’s nachts. Het druipt echt van mijn voorhoofd, ondanks dat ik geen koorts heb.
Ik heb al allerlei medicatie geprobeerd : redomex, spasmomen, buscopan, mebeverine, tempocol, duspatalin, entocort, forlax, fluoxetine, bulkvormers. Ik neem nu ook Sipralexa gewoon om te kunnen blijven doorgaan met het leven. Ik heb ook hypnotherapie en gesprekstherapie geprobeerd, maar steeds geen resultaat.
Ik voel met echt wanhopig en hoop dat er toch iemand is die mij wat verder kan helpen. Iedere arts waar ik naar toe gaat zegt onmiddellijk ’tjah is toch te wijten aan pds’, waarschijnlijk is dit omdat ik ook zeg dat ze dit 3 jaar geleden bij een dikke darmonderzoek gezegd hebben. Dus dat ze dan ook niet meer de moeite doen om verder te zoeken.Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen, want ik wil me zo echt niet meer voelen. Ik heb niets meer van sociaal leven. Ik ben nog maar 24jaar en voel mij al 90… Ik kan niet uitgaan, ik kan zelfs niet meer op mijn gemak thuis zitten zonder darmkrampen.
Help mij…
Mvg
1 reactieReagerenJohn (moderator)
12 mei 2014 om 18:05Voor een deel zullen je klachten door PDS veroorzaakt worden maar het lijkt er ook op dat het toch ook een psychisch probleem is. Vraag aan de huisarts een verwijzing voor een psychiater. Daarnaast kun je uiteraard een verwijzing vragen voor een MDL arts in een academisch ziekenhuis. Kies dan wel een andere arts dan waar tot nu bent geweest.
Reageren