- Anoniem C18 februari 2020 om 21:28
Hoi lezers dokter.nl
Ik loop sinds een aantal maanden (+- 8) met dezelfde problemen: in de ochtend moet ik, na opstaan, direct na de wc, wanneer ik op mijn werk kom moet ik accuut weer, soms meerdere malen (soort halve diarree, niet waterig maar vaak ook niet geheel solide). Tijdens de dag kalmeert mijn maag en voel ik mijzelf goed, in de avond heb ik altijd een opgezette buik en (erge) winderigheid. Dit speelt nu al voor meerdere maanden.
Ik ben tweemaals bij de huisarts langsgeweest (na verhuizing bij een tweede huisarts), beide hebben mij gewezen op Prikkelbare Darmsyndroom en Psylliumvezels voorgeschreven. De vezels helpen enigzins (geen diaree in de ochtend bv, wat ik voor gebruik wel had), maar de symptonen zijn er nog steeds en beinvloeden mijn leven (bang om afspraken in te plannen, ergens te slapen of hele dagen uit huis te zijn).
Ook heb ik bloedtesten gedaan, deze waren allemaal negatief, zo merkte ik dat ik heftige reacties had op Kaas. Een lactose-allergie test gedaan, maar deze was ook negatief, desalniettemin vermijd ik alle lactose, bang voor de gevolgen.
Ik hoop dat iemand zich herkent in dit verhaal en mij kan helpen op dit gebied.