- Anoniem10 mei 2014 om 18:19
Hallo iedereen
Afgelopen maandag is er bij mij een aambei ontstaan en ik ben de dag erna direct naar de dokter gegaan (vooral omdat het de eerste keer was dat ik hier last van had, dus ik schrok er nogal van). De dokter had me een zalfje voorgeschreven, maar omdat die niet beschikbaar was in de apotheek kreeg ik vaselinecetomacrogolcrème.
Deze crème leek goed te werken, op momenten was het duidelijk minder pijnlijk.Echter, vanmorgen merkte ik, na een grote boodschap, dat de aambei was gaan bloeden. Nu wist ik al dat dit kan gebeuren bij aambeien, maar toch schrok ik er een beetje van.
De aambei doet nu wel iets minder pijn, maar volgens mij bloedt het best hevig. Ik heb steeds een stukje wc-papier in mijn ondergoed gestopt en om de zoveel tijd het papier vervangen, iedere keer leek er net zoveel bloed op te zitten, dus het werd niet minder of iets dergelijks.Nu vraag ik me dus af:
1. Is het bloeden een goed of slecht teken voor de genezing van de aambei?
2. Is het bloeden een reden om opnieuw bij de huisarts langs te gaan?
3. Ik heb het vandaag vermeden, maar is het verstandig om het zalfje nog te gebruiken nu het bloedt?Alvast bedankt.
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
10 mei 2014 om 22:31Het bloeden van de aambei is op zich geen probleem. Dat stopt vanzelf weer. Het zalfje kun je gebruiken. Maar wat nog veel belangrijker is, is de hygiëne.
Reageren
Het is nodig om na iedere toiletgang je anus met lauw water goed schoon te maken en goed te drogen.Anoniem11 mei 2014 om 00:52Dat is fijn om te horen.
Reageren
Ik douche (op zich) elke dag, en sinds de aambei reinig ik die specifieke plek met een washand, dat lijkt me hygiënisch genoeg, toch?John (moderator)
11 mei 2014 om 08:17Als je dat na iedere toiletgang doet is dat inderdaad voldoende.
Reageren