- Peter L27 april 2018 om 22:01
Hallo.
Sinds een paar dagen heb ik een enorme aambei en daar best last van.
Het was me bekend dat die kon gaan bloeden en dat is net gebeurt, maar hij zit aan de buitenkant en daar zit dan geen bloed; dat lijkt meer “van binnen” te komen.
Wel voelde ik wat verlichting in de pijn en dus zal het wel de aambei geweest zijn?Afijn; ik heb uiteraard goed geveegd (nat doekje ook) maar echt binnenin kan je niet komen en er is wel zojuist ontlasting langs gekomen (zal nog wel wat zitten ook) en dus vraag ik mij af of het nu niet zomaar gaat ontsteken?
Ik had overigens verwacht (vanwege de grootte) dat het wel ineens open zou gaan, maar dit was niet heel erg veel bloed; het meeste kwam nog bij het afvegen.
Is er iets raars aan of “hoort” dit allemaal er zo bij? Moet ik mijzelf erg zorgen maken?
Liever niet naar de dokter; daar ben ik doodsbang voor……Alvast bedankt.
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
27 april 2018 om 22:32Het lijkt er toch op dat de aambei is gaan bloeden. Dat geeft in de regel geen infecties of ontstekingen. Maar er zijn uitzonderingen. Ik zou je toch willen aanraden om daarmee naar de huisarts te gaan.
ReagerenPeter L27 april 2018 om 22:58Bedankt voor je reactie Tandor.
Ik ben echt heeeeel erg bang voor dokters en wil wel……maar weet niet of ik het op kan brengen.
Helaas kan dat pas maandag weer en ik maak mij wat zorgen; het blijft een beetje bloeden.
De spanning komt er wat op terug terwijl ik dacht dat het over zou zijn; het bloed immers “leeg”?
Ook moest ik een paar keer een wind laten en vandaar misschien het bloeden?Kan het kwaad? Heb ik een probleem nu?
ReagerenJohn (moderator)
27 april 2018 om 23:10Ze kan wel bloeden, maar kan zich ook weer opnieuw vullen… Je hebt niet meteen een probleem, maar het is ook niet goed om zo’n grote aambei te hebben
ReagerenPeter L27 april 2018 om 23:17Dat stelt al wat gerust, dankjewel.
Tja, hij voelt groot aan, maar veel ervaring heb ik er niet mee en mijn vorige (die niet stuk ging) was kleiner. Ik zou zeggen dat hij iets groter dan een halve centimeter in het vierkant is, maar dat is natuurlijk een gok.
Reageren