- Anoniem29 april 2014 om 10:01
Momenteel verblijf ik in Afrika, en heb ik gedurende 1,5 maand last van darmklachten. Na onderzoek bleek dat ik amoebiasis heb. Hiervoor heb ik eerst 10 dagen Intetrix gekregen, wat na 7 dagen wel voor verbetering zorgde, maar na de 7e dag kreeg ik voedselvergiftiging en was ik terug bij af. Hierna heb ik het medicijn nog 7 dagen genomen, maar dit hielp niet. Hierna kreeg ik Fasigyn voor 3 dagen, maar dit heeft ook niet voor verbetering gezorgd. De huisarts hier wil me nu opnieuw Fasigyn voorschrijven, maar ik vind dit vreemd aangezien het niet werkte de vorige keer. Mijn vertrouwen in de arts was al niet erg groot, maar is niet veel beter geworden. Nu is het zo dat medicijnen hier zonder recept verkrijgbaar zijn, en ik online lees dat Fasigyn alleen zinvol is indien hierna een behandeling met clioquinol of paromomycine (Humatin) volgt. Zal ik deze medicijnen halen of kan dit schadelijk zijn?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
29 april 2014 om 14:54Alvorens zo’n medicijn te gebruiken moet toch eerst duidelijk zijn om dat zinvol en verantwoord is. Welke klachten heb je nu?
Reageren