Zoeken Vraag het forum

Buikgriep of toch meer?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo allemaal mijn naam is Mike en ben nu al een flinke tijd aan het tobben hiermee en de huisarts is nog niet terug van vakantie dus dacht leg mijn verhaal even hier neer.

Om te beginnen bij het beging:

Za 15-03 bij de Intratuin geweest met de familie en vervolgens in de avond kreeg ik hoofdpijn en ben toen naar bed gegaan met een paracetamol.

Zo 16-03 waker geworden en naarmate de dag begon ik misselijk te worden, verloor de energie om nog iets te doen, verloor eetlust en begon dunne ontlasting te krijgen.

Ma 17-03 tot Vrij 21-03 speelde het uit als een normale buikgriep waarbij het elke dag een tikje beter ging dan voorheen en was overgegaan op alleen water drinken (en veel in kleine slokjes over de dag) en het eten van licht verteerbaar voedsel zoals banaan, rijst en wit brood.

Za 22-03 tot Ma 31-03 begon ik veel verder op te knappen en waren alle problemen weg behalve een slechtere ontlasting (geen water dunne maar niet normaal) en s’ochtends nog een beetje naar in de maag wat naarmate de dag weg trok.

Di 01-04 tot Do 10-04 klachten vrij op een iets slechte ontlasting na nog steeds.

Vrij 11-04 nam de eetlust weer af en begon ik opnieuw naar te worden etc.

Ma 14-04 naar de huisarts geweest die omdat ik geen pijn/koorts/bloedverlies had toch wou dat ik het nog een weekje aan zou kijken want het was waarschijnlijk een ”staartje” van de buikgriep en ik was waarschijnlijk te snel weer terug gegaan qua eet patroon.

Di 14-04 tot Do 24-04 zelfde verhaal, elke dag weer een beetje beter tot ik weer klacht vrij was op de ontlasting na die niet 100% werd.

Vrij 25-04 werd ik in de ochtend wakker van de honger en moest vervolgens een paar keer overgeven zonder dat er iets uit kwam (ook geen vocht of zo).
    Voelde me vervolgens weer wat naar de rest van de dag maar dacht dus dat de
    honger/overgeef bui de oorzaak was.

Za 26-04 opnieuw naar in de maag tijdens de ochtend wat weer langzaam weg trekt.

Dus mijn vraag is kan de eerste buikgriep aanval dusdanig heftig zijn geweest dat het dus schade heeft veroorzaakt die nog moet herstellen en dat ik daarom steeds van die sort na-aanvallen heb ervan of moet ik toch iets chronisch gaan vermoeden omdat het nu toch al bijna de 7de week ingaat van ziek zijn en beter worden en opnieuw ziek worden.

Overigens eet ik nog steeds licht verteerbaar en drink ik alleen maar water met af en toe een beetje melk als afwisseling bij het avond eten.

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dit lijkt mij toch wat lang voor een nasleep van de buikgriep. Weet je nog of vrijdag 14-03 of zaterdag 15-03 iets bijzonders hebt gegeten of buitenshuis hebt gegeten?

Reageren
    Anoniem

Niet zo zeer iets anders dan anders, mijn beste gok was dat ik iets opgelopen heb bij de Intratuin die redelijk druk was.

In het restaurant een broodje gegeten dus mogelijk daarmee een bacil of virus opgepakt.

Reageren
    John (moderator)

Dat zou heel goed mogelijk zijn. Misschien een bacterie opgelopen. Ga terug naar je huisarts en vraag om een ontlastingsonderzoek.

Reageren
    Anoniem

Ja dat was mijn plan ook, maar helaas is hij met vakantie nog een paar dagen dus vandaar dat ik toch even dacht me verhaal te delen en kijken wat andere vonden of er ervaring mee hadden 🙂

Vriendelijk bedankt in elk geval, en als ik meer weet dan zal ik het erbij zetten 🙂

Reageren
Reageer op: Buikgriep of toch meer?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.