- Anoniem24 maart 2014 om 10:57
Tijdje geleden ben ik ziek geweest, bijna drie weken overgeven en gewoon brak. Dit ging weer over en is even goedgegaan en nu heb het alweer een week! Kan het dat een virus weer terug komt of moet ik nu naar de dokter?
12 reactiesReagerenAnoniem24 maart 2014 om 11:21Ps o ja ik vergeet te zeggen dat het hier niet om stress gaat maar ik word wel gestresst van de kotsneigingen. Ben er echt letterlijk goed ziek van en dat levert wel spanningen. Beetje kip of het ei verhaal maar heb verder niet echt stress.
ReagerenJohn (moderator)
24 maart 2014 om 15:04Mogelijk dat het virus weer of nog steeds actief is. Als het een virus is. Een bacteriële infectie is natuurlijk ook mogelijk. Ga dus inderdaad even naar je huisarts.
Reageren
Je zou dan ook iets kunnen vragen tegen het braken als je dat ook nog steeds hebt.Anoniem24 maart 2014 om 19:15Gaat een bacteriele infectie ook vanzelf over? Ben goed beroerd huisarts heeft me alleen primperan gegeven maar helpt nog weinig. Uitzieken maar weer.
ReagerenJohn (moderator)
24 maart 2014 om 19:29Als het een virusinfectie is, wat wel voor de hand liggend is, gaat die vanzelf weer over. Dat is dus inderdaad een kwestie van uitzieken.
ReagerenAnoniem3 april 2014 om 11:04Nu inmiddels anderhalve week verder en ik blijf misselijk. De middelen die ik van de arts heb gehad helpen niet tot nauwelijks.Moet zij dit niet verder uitzoeken of kan een virusinfectie zoveel weken duren?
ReagerenJohn (moderator)
3 april 2014 om 12:41Anoniem6 april 2014 om 11:09Hoe lang mag het duren dan want de huisarts heeft er geen antwoord op…Daarvan krijg ik medicijnen maar die helpen niet!
ReagerenJohn (moderator)
6 april 2014 om 14:27Daar heeft helaas niemand antwoord op. Je zult moeten uitzieken.
ReagerenAnoniem7 april 2014 om 09:06Moet je horen hoe dat gaat: je belt de huisarts (assistente dus) en legt het verhaal uit…ze zou overleggen….bel ik terug ‘medicijnen liggen in apotheek’..Zonder iets te vragen,onderzoeken enz…Is dat normaal??!
ReagerenJohn (moderator)
7 april 2014 om 14:14Nou eigenlijk niet, tenzij de huisarts al weet wat er aan de hand is.
Reageren
Is dat niet zo: afspraak maken bij de huisarts.Anoniem7 april 2014 om 14:34Nee die weet het NIET, die schrijft (zoals ik al eerder zei) misselijkheidsmedicatie voor…Gewoon symptoombestrijding.Dus: is het normaal dat een buikgriep zo lang duurt??!!!
ReagerenJohn (moderator)
7 april 2014 om 16:21Een virusinfectie kan inderdaad wel langer aanhouden. Maak een afspraak bij de huisarts en ga er naar toe.
Reageren