- Anoniem7 januari 2014 om 21:31
Ik ben een meisje van 14 en ik heb een raar probleem. Als ik in de klas zit dan komt er om de minuut een raar geluid uit mijn onderbuik, maar niet het knorrende geluid van als je honger hebt. Ik weet het nu te onderdrukken door op mijn onderbuik te duwen maar dat helpt niet altijd en is ook niet fijn om elke minuut te doen.
Ik weet echt niet wat het is en omdat ik het steeds onderdruk kan ik niet werken en ben ik niet geconcentreerd in de les.
Ik ben nog niet ongesteld maar ik weet niet of dat er mee te maken heeft.
Ik ben al naar de dokter geweest maar die heeft niks kunnen vinden.
Het is nu ongeveer een jaar geleden dat het begon en ik weet niet zeker of het intussen tussen mijn oren zit maar stel dat het tussen mijn oren zit dan komt er nog een geluid uit mijn buik!
Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen en kan zeggen hoe ik het kan stoppen.Gr. Anoniempje
6 reactiesReagerenTandor17 januari 2014 om 23:07Het kan zij dat er lucht in je darmen zit. Heb je ook last van winderigheid? Eet je regelmatig? ontbijt je ook?
ReagerenAnoniem9 januari 2014 om 21:57Winderigheid heb ik wel last van maar dat kan ik nog inhouden. Ik eet best vaak tussendoor en ik ontbijt wel alleen is dat meestal een half tot een botherham, niet echt een ontbijt dus. Maar wat houdt dat dan in als er lucht in je darmen zit?
ReagerenTandor19 januari 2014 om 23:03Als er lucht in je darmen zit maken je darmen geluiden en krijg je last van winderigheid. Als je last van winderigheid hebt moet je die dus niet inhouden. Die lucht moet er ook weer uit. Probeer op je ademhaling te letten en let op het doorslikken, zodat je niet constant lucht inslikt. Waarschijnlijk hall je diep adem als je eten in je mond stopt. Op zich is dat dus niet erg.
ReagerenAnoniem10 januari 2014 om 20:15Wat kan ik hier dan het bestse tegen doen? Kan die lucht ook helemaal uit mijn darmen zodat ik ook geen last van winderigheid meer heb?
ReagerenTandor110 januari 2014 om 22:51Die zal er vanzelf wel uitgaan. Je moet dan alleen je winden niet meer inhouden. Verder kun je een beetje opletten dat je zo min mogelijk lucht inslikt. Daarnaast zijn er natuurlijk nog voedingsmiddelen die gas veroorzaken. Bonen, koolsoorten maar ook veel dranken met koolzuurgas zoals cola, prik, energiedrank enz.
ReagerenAnoniem11 januari 2014 om 09:29Oke, hartelijk dank voor de informatie.
Reageren