Zoeken Vraag het forum

Geluiden uit buik

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik ben een meisje van 14 en ik heb een raar probleem. Als ik in de klas zit dan komt er om de minuut een raar geluid uit mijn onderbuik, maar niet het knorrende geluid van als je honger hebt. Ik weet het nu te onderdrukken door op mijn onderbuik te duwen maar dat helpt niet altijd en is ook niet fijn om elke minuut te doen.
    Ik weet echt niet wat het is en omdat ik het steeds onderdruk kan ik niet werken en ben ik niet geconcentreerd in de les.
    Ik ben nog niet ongesteld maar ik weet niet of dat er mee te maken heeft.
    Ik ben al naar de dokter geweest maar die heeft niks kunnen vinden.
    Het is nu ongeveer een jaar geleden dat het begon en ik weet niet zeker of het intussen tussen mijn oren zit maar stel dat het tussen mijn oren zit dan komt er nog een geluid uit mijn buik!
    Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen en kan zeggen hoe ik het kan stoppen.

Gr. Anoniempje

6 reacties
    Reageren
    Tandor1

Het kan zij dat er lucht in je darmen zit. Heb je ook last van winderigheid? Eet je regelmatig? ontbijt je ook?

Reageren
    Anoniem

Winderigheid heb ik wel last van maar dat kan ik nog inhouden. Ik eet best vaak tussendoor en ik ontbijt wel alleen is dat meestal een half tot een botherham, niet echt een ontbijt dus. Maar wat houdt dat dan in als er lucht in je darmen zit?

Reageren
    Tandor1

Als er lucht in je darmen zit maken je darmen geluiden en krijg je last van winderigheid. Als je last van winderigheid hebt moet je die dus niet inhouden. Die lucht moet er ook weer uit. Probeer op je ademhaling te letten en let op het doorslikken, zodat je niet constant lucht inslikt. Waarschijnlijk hall je diep adem als je eten in je mond stopt. Op zich is dat dus niet erg.

Reageren
    Anoniem

Wat kan ik hier dan het bestse tegen doen? Kan die lucht ook helemaal uit mijn darmen zodat ik ook geen last van winderigheid meer heb?

Reageren
    Tandor1

Die zal er vanzelf wel uitgaan. Je moet dan alleen je winden niet meer inhouden. Verder kun je een beetje opletten dat je zo min mogelijk lucht inslikt. Daarnaast zijn er natuurlijk nog voedingsmiddelen die gas veroorzaken. Bonen, koolsoorten maar ook veel dranken met koolzuurgas zoals cola, prik, energiedrank enz.

Reageren
    Anoniem

Oke, hartelijk dank voor de informatie.

Reageren
Reageer op: Geluiden uit buik
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.