Zoeken Vraag het forum

vaak buikkramp

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

De laatste tijd heb ik vaak na het eten vreselijke kramp in mijn buik en hoe weet ik niet. Vaak als ik mij uitrek trekken de krampen door. Ik heb best een onregelmatige stoelgang, de ene keer gaat het moeizaam of helemaal niet en soms heb ik plots diarree. Per dag hoef ik vaak alleen maar te plassen maar ook dat is misschien 1 of 2 keer op een hele dag. Soms veroorzaakt mijn ontlasting kloofjes en soms is het heel waterig. Vaak als ik naar het toilet ga om mijn ding te doen dan krijg ik wel pijnlijke krampen wat naar mijn onderbuik zakt maar het eruit krijgen lukt bijna niet. Zijn fit tekenen van obstipatie? Geïrriteerde of een prikkelbare darm of omdat ik misschien toch nog te weinig vezels eet?

3 reacties
    Reageren
    Tandor1

De dingen die je dus opnoemt:
    [quote]Zijn fit tekenen van obstipatie? Geïrriteerde of een prikkelbare darm of omdat ik misschien toch nog te weinig vezels eet?[/quote]
    hebben wel allemaal met elkaar te maken. Eet je dagelijks verse groenten, fruit, yoghurt of melkproducten en drink je voldoende? ( min. 2 liter per dag)?

Reageren
    Anoniem

hallo, sorry voor de typfouten.
    We eten de laatste tijd niet erg veel groente en fruit meer (sinds zo’n 2 – 3 weken geleden), daarvoor aten we wel altijd gewoon gekookte aardappelen, groente en vlees. Yoghurt eten we ook niet vaak meer, daarvoor altijd wel omdat ik altijd 1 – 3 kommen met muesli nam omdat ik dat heel lekker vind en melk drink ik eigenlijk nooit omdat ik niet gek ben op melk. Soms drink ik wel ruim voldoende en soms dan doe ik dagen met een 1,5 fles, meestal heb ik na 4 dagen pas een 1,5 fles op of misschien langer. Ik neem wel altijd vitamine C pillen voor extra vitamine C maar dat is niet goed. Ik heb nu eigenlijk nu ik het zo schrijf en teruglees dat ik een heleboel moet veranderen, eigenlijk is mijn vraag best een domme vraag dus.. alsnog bedankt voor het antwoorden.

Reageren
    Tandor1

Domme vragen bestaan niet. Het is wel dom om een vraag niet te stellen.
    Je hebt inderdaad de goede conclusie getrokken. Je moet dus je voedingsgewoontes gaan veranderen. Ga ermee aan de slag en laat over een tijdje even weten hoe het met je gaat.

Reageren
Reageer op: vaak buikkramp
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.