- anoniem12 augustus 2013 om 00:45
Ik heb een periode van ongeveer een halfjaar laxeermiddelen geslikt, op een enigsIns regelmatige base. (1 a 2x per week, soms vaker). Dit in de hoop om gewicht te verliezen, wat tevergeefs was. Wel gaf het mij een opgelucht gevoel, al het voedsel was weg uit mijn lichaam. Nadat het een keertje mis was gegaan (teveel genomen in 1x, hierdoor kreeg ik de meest erge buikpijn ooit, dit heeft 4 uur geduurd en daarna nog een week erge buikpijn. Kon alleen nog maar kleine porties eten aan, anders zat ik weer een halfuur op de wc.) Afijn. Zodra de buikpijn afnam, ben ik weer wat regelmatiger gaan eten, dat ging goed en mijn stoelgang kwam ook langzaam weer op gang. Gewoon, zoals het hoorde. Ik ben nu ongeveer een maand a 3 weken ermee gestopt. De laatste paar dagen heb ik wat meer gegegen dan de bedoeling wad, grof gezegd te veel. Normaal zou ik laxeermiddel genomen hebben, maar dat was nu geen optie. Ik heb de laatste dagen wel last van hele erge (stinkende) winderigheid en daarnaast moet ik overmatig vaak maar de wc op een dag. Ik ben van nature al niet iemand die vaak naar de wc moet (1 a 2x per week) dus dit sloeg echt alles. Het is geen diarree, gewoon goedgevormde ontlasting die iets aan de dunne kant is. Ook klinkt het alsof mijn buik heel hard moet werken om alles te verteren.
Mijn vraag is:, zou dit komen door het laxeermiddel wat ik enige tijd geslikt heb? Ik heb de laatste dagen wel wat meer tussendoortjes gegeten. Chipje hier, koekje daar. Maar daarnaast ook gezond gegeten. Niet altijd vezelrijk.
Heeft iemand anders last gehad van iets soortgelijks na het stoppen met laxeermiddelen? Ik denk dat mijn buik eraan is gewend om overmatig voedsel zo snelmogelijk het lichaam te laten verlaten. Maar ik hoop zeker niet dat dat voor altijd is… de winderigheid is erg genant!