- Mirella3 november 2022 om 09:23
Hoi allemaal,
Wat erg voor jullie. Hier hetzelfde, mijn zoon is 13 jaar en al jaren misselijk. Hij is dus niet de enige! De MDL arts heeft het ook opgegeven. Het lijkt te zijn begonnen met een maag infectie. Het gaat soms tijdje wat beter, maar de misselijkheid is nooit helemaal weg, hij heeft het dagelijks. Zijn schoolwerk lijdt er erg onder. Is vaak ziek thuis of komt eerder uit school. Met stress lijkt het wel erger te worden, maar ook als hij dit niet heeft blijft hij misselijk. Radeloos wordt je ervan. Het is een zeer naar gevoel dat je niet zomaar naast je neer kan zetten. Het beïnvloedt heel je leven, de kwaliteit van leven. De onbegrip uit de omgeving vind ik ook erg. Ik wou dat ik een tip had voor jullie…Herkenning is wel fijn, we zijn dus blijkbaar niet de enige. Dus ook aan jou, lezer, je bent niet alleen. Heel veel sterkte allemaal.
Tio10 november 2022 om 20:56Ik ben vrouw, 71 jaar en sinds 2 maanden misselijk wakker worden, zweten. Het trekt wel wegmet een medicijn tegen misselijkheid. Sinds 2 dagen verergerd. Nu ook savonds en heel erg zuurbranden. Wordt er erg somber van. Eerdaags maagonderzoek. Bah.
ReagerenBietje5 januari 2023 om 18:23Hoi, ik had last van een sterk vertraagde maag heb toen nexiam gekregen als medicatie en ben klachtvrij. Hopelijk kan dit jullie helpen.
ReagerenKathia23 april 2023 om 19:54Hallo, ik heb nu 2 maanden last van constante misselijkheid. Gezien ik hierover niet veel las, wil ik even mijn verhaal met jullie delen. Een anesthesist me suggereerde dat ik vertraagde maagwerking zou kunnen hebben want tijdens operatie (had ondertussen al 12u niet gegeten noch gedronken) heb ik aanzienlijk veel overgegeven. Onlangs bleek dat mijn schildklierwaarden te laag zijn. Dit kan een oorzaak voor vertraagd metabolisme en dus misselijkheid zijn. Ik verhoogde mijn dosis L-thyroxine (schildklierhormoon). Ik hoop dat ik me binnen een aantal weken, wanneer mij schildklierwaarden weer op peil zijn, weer beter zal voelen. Vaak wordt niet aan het belang van goede schildklierwerking gedacht, en die kunnen nochtans heel makkelijk via bloedanalyse gecontroleerd worden. Misschien voor sommigen onder jullie een goede piste? Succes
Reagerenalias*13 mei 2024 om 20:52Ik ben al 3jaar misselijk,bloed onderzoek en maagonderzoek gedaan en niets gevonden,functionele dyspepsie noemen ze het
Reageren
Hiervoor my gastric gekregen ,maar hiervan word ik misselijk
Dit beinvloeid mijn werk en sociaal levenMisselijk8 februari 2026 om 18:30Ik loop nu een kleine maand met dezelfde klachten. Misselijkheid, maagzuur ’s nachts, maar hoef niet te braken.
Geen pijn ergens in mijn lichaam, pure misselijkheidRöntgenfoto van buik laten maken t.b.v. checken verstopping: niets te zien. H pylori getest: ook negatief. Ik ben eigenlijk continu misselijk, de hele dag door. Verbetert wel iets na eten, maar niet veel.. Word er echt verdrietig van, want dit is echt zo vreselijk.. Hoop net zoals meerderen hierboven, dat het op den duur weggaat..
Maagzuurremmers (esomeprazol) zijn voorgeschreven, maar ik zie veel bijwerkingen en negatieve reacties op het middel. Dus ik twijfel nog een beetje wat te doen..
Reageren