Zoeken Vraag het forum

Ontzettend dikke harde buik na eten van wat dan ook

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Loes

Beste Noor en Yuna,

ik zit met dezelfde klachten als jullie, sinds ongeveer 10 jaar maar de laatste jaren wordt het erger. Ik heb dit hele forum (en meer via Google natuurlijk) doorgespit en ben ontzettend benieuwd hoe het nu met jullie is en Noor, of jij inderdaad de oplossing hebt gevonden voor je problemen.

Noor

Hoi iedereen,

Loes, 10 jaar klinkt als een oneindig lange tijd. Ik zit nu 16 maanden met dat probleem en ik vind dat al iets om amper overheen te kunnen kijken. Ik hoop dat jij er ook uitgeraakt. Yuna, idem dito. En alle anderen die met deze klachten zitten ook.

Helaas ben ik nog steeds op zoek… Ik heb wel de indruk dat ik op de goede weg zit (hoop ik). Vorige week ben ik terug naar de osteopatenpraktijk in Diepenbeek geweest. (De osteopaat waar ik eind november een afspraak mee had, had toen gezegd dat ik een bacteriële infectie op mijn darmen had. Die maakt de darmwand stuk waardoor ik lekkende darm heb gekregen. Ik heb toen product voor die bacteriële infectie ingenomen, maar helaas is er nog geen beterschap, mijn buik blijft gezwollen). Nu ben ik uiteindelijk bij de beste osteopaat terecht gekomen in die praktijk, die waar ik 3 maanden op voorhand een afspraak mee heb gemaakt. Hij heeft me onderzocht en zei dat ik een parasiet heb, een parasitaire infectie dus.  Hij heeft niets gezegd over die bacteriële infectie, dus ik denk dat die wel weg is… Of het moest zijn dat de vorige osteopaat zich heeft vergist en dat het al die tijd misschien een parasiet was in plaats van een bacterie. Nu, hoe dan ook… dit is mijn enige hoop die ik nu heb en hij komt voor mij wel over als iemand die weet waar hij mee bezig is. Hij zei dat parasieten wel degelijk een gezwollen buik kunnen veroorzaken toen ik dat vroeg (hij zei: ‘Kijk maar naar de kindjes in Afrika. Die hun gezwollen buik komt niet van scheurbeuk, dat komt van parasieten). Nu neem ik daar een product voor in, dat is voor 8 weken. Ik ben nu een week bezig, dus het is nog te vroeg om verschil te merken. Ik ga jullie zeker op de hoogte houden.

Lieve groetjes, Noor

Reageren
    Ymke
    • Met interesse gelezen! Jeetje zo herkenbaar! En echt moedeloos word ik er van! Vandaag na zoveelste keer te moeten antwoorden “nee, ik ben niet zwanger” er letterlijk en figuurlijk zooo ziek van. Ik volg jullie met veel interesse. Ik hoop dat jullie iets vinden. Ook ik zoek en als ik duidelijkheid vind, laat ik het jullie weten.
    Reageren
    Ymke

NB : ik ben verder juist heel slank, waardoor die buik juist nog eens extra opvalt.

Inmiddels denk ik vaak: ik zal er maar mee moeten leren leven, dit is nou eenmaal hoe het bij mij merkt in mijn buik.

Want ik word ook afgescheept met de bij jullie welbekende opmerkingen.

Of: “mijn buik zwelt ook op na het eten, dat is normaal”. Maar dat is echt niet in de mate “jeetje! Jij bent zeker echt bijna uitgerekend! Ik wist niet eens dat je zwanger was joh! Wat leuk!”

Inmiddels merk ik dat het me sociaal ook isoleert. Want de vraagstellers voelen zich opgelaten, ik weet niet hoe te reageren, raak er ook verdrietig van. Ik durf niet naar strand, zwembad, heb haast een hekel gekregen aan de zomer….

Reageren
    Yuna

Hoi allemaal,

Hier nog even een update van de stand van zaken. Ik heb gemerkt dat mijn klachten een stuk minder zijn geworden, sinds ik minder en kleinere porties ben gaan eten. Ik heb een tijdje nog alleen maar maaltijdsalades van de AH gegeten als avondeten, en mijn bruine boterhammen met kaas vervangen voor wit brood met pindakaas tijdens de lunch. Sinds ik dit doe, zijn de klachten verminderd.

Hoop dat jullie hier iets aan hebben.

Groetjes, Yuna.

Reageren
    Yuna

Hoi allen,

Hierbij nog even een update van mijn kant. Ik heb gemerkt dat wanneer ik last heb van interne aambeien, mijn klachten verergeren. Mijn buik raakt dan heel erg opgezwollen. Wanneer ik een tijdje Sperti-zalf gebruik tegen de aambeien, is mijn buik iets minder opgezwollen. Helaas duurt het niet lang en krijg ik gauw weer last van inwendige aambeien. Daarmee komen ook alle klachten weer terug. Komt dit jullie misschien bekend voor? En heeft iemand van jullie toevallig ook last van inwendige aambeien? Hoor het graag van jullie!

Gr. Yuna.

Reageren
    Yuna

Hoi allemaal,

Ik heb sinds een kleine week het wit tijgerbrood die ik al sinds een jaar eet, vervangen voor bruin tijgerbrood. Dit in de hoop om van de inwendige aambeien af te komen. Het effect was echter averechts. Vrijwel direct zat ik weer helemaal vol met lucht en extreme gasvorming. Mijn buik is weer ontzettend dik en opgezwollen en ik lijk (alweer) zwanger. Het effect was zelfs zo extreem, dat ik de afgelopen avonden steeds last heb van boeren, of een luchtbel die vast zit in mijn keel. Ook mijn maag is helemaal opgezwollen van de lucht en mijn onderbuik puilt helemaal uit. Het staat nu echt vast voor mij: ik heb duidelijk last van een intolerantie voor bruin (tarwe) brood. Andere graansoorten had ik ook al uitgeprobeerd in het verleden, zoals spelt, maar dat heeft ook nooit de klachten verminderd. Het enige wat ik verdraag is wit (tarwe) brood. Daarbij is de gasvorming het minste. Ik ga vanaf vandaag weer beginnen met wit brood en dan zal ik een andere oplossing moeten vinden voor de inwendige aambeien.

Hoop dat iemand de berichten op dit forum nog leest en mij kan vertellen of wit brood ook heeft geholpen bij dit probleem. Hoor het graag!

Gr. Yuna.

Reageren
    John (moderator)

Bruinbrood is hetzelfde als witbrood. Alleen wordt er mout voor de kleur toegevoegd. Dus een allergie voor bruinbrood is niet zo voor de hand liggend.
    Ga met de klachten naar de huisarts

Reageren
    Touch Of Grace Massage Heule

Hi everyone,
    I am having the same symptom on my stomach as you all stated here, its been 3 years now since my uterus was removed & since then it all started my billy getting bigger en bigger & this year its getting worst like after eating a small amount of food or drinks (even water) i feel my tummy grows & by the evening it felt like im 7months pregnant which is so annoying,so I went to change gynaecologist in the hope for 2nd openion,everythings perfect inside but he thinks its to do with (darm probleem) so he gave me Spasmomen 40mg. took it 3x a day for 10 days together with Tempocol to take it 3x a day for 1 month then down to 2x a day the 2nd month & at 3rd month 1x a day. I am now on my 4 weeks of taking tempocol & i feel much better already (ik heb geen opgeblassen gevoel meer na het eten) my tummy can still be seen but with exercise i hope i can get back to my normal flat billy from 3 years ago🤞🤞🤞Goodluck everyone! never give up hope!& keep moving! Bless you all.

Reageren
Reageer op: Ontzettend dikke harde buik na eten van wat dan ook
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.