- bianca16 oktober 2016 om 22:14
het zou ook parasieten of chlamydia kunnen zijn, zeker als je ook veel gerommel in de darm erbij hebt. sterkte.
Anoniem20 oktober 2016 om 09:34Ik had hier ook last van, en na van het ene kastje naar de andere muur te zijn gestuurd, en ook horen dat het tussen mijn oren zou kunnen zitten, ben ik uiteindelijk gediagnosticeerd met uitgezaaide eierstokkanker. Ik meld dit niet om mensen bang te maken, maar om zelf goed te blijven nadenken en je niet te laten afschepen als het niet goed voelt in je lijf.
Reagerensharon21 november 2016 om 18:31Misschien een verstopping ik heb daar namelijk ook last van en heb een verstopping. Heb je een goede voeding of misschien allergisch voor iets.
ReagerenAnoniem12 februari 2017 om 19:45Bedankt voor de tip van te weinig maagzuur. Ik heb dit verder nagekeken en voor mij klopt het. Na een maagbreuk neem ik zuurremmers en de laatste tijd veel harde buik en last van eten, spanning, gerommel … vandaag geen medicatie genomen en gestart met een halve citroen in warm water, brood en zuivel ook beperkt en nu na 3 maaltijden geen probleem! Een opluchting
Reagerenmiriam25 september 2017 om 22:19hey
heb er ook last van ben 46 j ben geen grote eter
en voor het minste wat ik eet zwelt mijn buik
heb al moeten hoeren of ik zwanger ben niet leuk
heb ook al van alles geprobeerd
mischien gewoon een deel van men darmen weg laten d
weghalen kan dat mvg
ReagerenCatootje26 september 2017 om 18:24Je voeding kan een grote rol spelen. Brood, vooral tarwe, valt niet altijd zo goed en vooral bij het ontbijt. Wel zorgen voor een evenwichtig voedingspatroon met zo min mogelijk geraffineerde suikers. Beter complexe koolhydraten, voldoende eiwitten, gezonde vetten en voldoende vezels. Denk vooral ook aan oplosbare vezels. Voldoende groente, liefst bij elke maaltijd. Daarnaast kunnen vezels als psyllium, inuline, appelvezels en glucomannan helpen. Gebruik zelf Colon Clean. Ook is lijnzaad aan te bevelen, wel heel goed kauwen.
Verder kan je tekorten aan bepaalde stoffen hebben; vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. Denk aan stoffen als magnesium, vitamine B C en D en omega 3.
Daarnaast kunnen nog factoren spelen als candida, lekkende darm en een ongezonde darmflora. Je zou advies kunnen vragen op natuurgeneeskundig gebied.
Reagerengibar27 oktober 2017 om 20:11dikke buik na het eten is laktoze intolerans je moet naar de dokter laten testen
Reagerengibar27 oktober 2017 om 20:13- dikke buik na het eten is laktoze intolerans je moet naar de dokter laten testen
Colin30 november 2017 om 01:51Heb precies hetzelfde volgens de huisarts ook stres, heb poeder zakjes gekregen voor de stoelgang maar naar de wc gaan is het probleem niet
ReagerenYuna13 januari 2018 om 18:34Dag iedereen. Ik heb precies hetzelfde probleem, al drie jaar lang. Ik word ook steeds van het kastje naar de muur gestuurd. Na één slokje water zwelt mijn buik al op van de lucht. Na het avondeten lijk ik vijf maanden zwanger. De artsen nemen het niet serieus. Het zou stress en PDS zijn. Volgens mijn voormalige bedrijfsarts is PDS overigens geen ziekte en zit dat gewoon tussen je oren. Ik schaam me werkelijk voor mijn buik en draag hele wijde kleding om het te verbergen. Ik ben ervoor naar een diëtiste geweest en heb het Fodmap-dieet gedaan. Geen resultaat. Ik ben naar een allergoloog geweest zonder resultaat. Ik heb me laten testen op lactose-, fructose- en glucose intollerantie, zonder resultaat. Ik ben naar een biologisch arts (orthomoleculair arts) geweest die heel goed zou zijn, en heb mijn zakken leeg laten plunderden aan de rekeningen van deze arts, zonder resultaat. Ik ben ook naar een MDL-arts geweest, zonder resultaat. Volgens de MDL-arts zou het PDS zijn. In eerste instantie waren wel ontstekingswaarden gevonden in mijn ontlasting, en bestond het vermoeden dat ik de ziekte van Crohn zou hebben, maar de tweede test toonde geen ontstekingswaarden aan, waardoor de arts het direct op PDS (de restcategorie) gooide. Ik heb ook Thyrax geslikt voor mijn te trage schildklier, zonder resultaat. Ik heb ijzertabletten en vitamine C pillen geslikt. Ik heb vitamine D ampullen gehad voor mijn ernstige tekort aan vitamine D. Ook allemaal zonder resultaat. Ik ben ook naar een gynaecoloog geweest, om me te laten onderzoeken op eierstokkanker, maar ook zonder resultaat. Ik heb ook een uitgebreide soa-test laten doen, zonder resultaat. Ik heb talloze zelfzorg geneesmiddelen geprobeerd, waaronder ook pillen die de aanmaak van maagzuur zouden stimuleren (Betaine HCL) voor het geval ik te weinig maagzuur zou hebben, maar ook zonder resultaat. Ik heb diverse probiotica kuren (ook de meest sterke variant via de MDL-arts) geprobeerd, zonder resultaat. Ik heb een antibiotica-kuur (minocycline) geprobeerd, zonder resultaat. Het enige wat eenmalig en voor korte duur geholpen heeft, was een antimycotica kuur (fluconazol) voor de duur van twee weken, maar na afloop van de kuur, kwam het weer terug. Op aandringen kreeg ik een sterkere kuur van mijn huisarts, genaamd Itraconazol. Deze hielp maar één week, en tijdens de tweede week kwamen de klachten alweer terug. Daarna wilde mijn huisarts het niet meer voorschrijven en verwees me weer door naar de MDL-arts. Op veel aandringen kreeg ik nogmaals een kuur fluconazol, maar de MDL-arts waarschuwde me daarbij dat ik immuun kon worden ervoor en dat bleek ook echt het geval helaas. De kuur heeft de klachten dit keer eerder verergerd, dan verholpen. Ik ben nu echt teneinde raad. Ik zit te denken om te beginnen aan de pil, omdat het ook een kwestie van hormonen kan zijn, als ik het zo lees op deze site. Iemand verder nog ideeën? Als iemand een genezing heeft gevonden, dan hoor ik het echt heel graag. Ik loop nu al jaren met deze klachten, en dit is echt geen leven zo.
ReagerenJohn (moderator)
13 januari 2018 om 18:38Heb je overgewicht? Gebruik je veel suikers?
ReagerenYuna13 januari 2018 om 18:44Nee, ik ben heel erg slank van mezelf. Ik weeg maar 40 tot 43 kilo en ben ongeveer 1.55 m lang. Wanneer mijn buik niet opgezwollen is (soms in de ochtend) zie je ook dat ik een behoorlijk platte buik heb. Maar zodra ik iets begin te eten of te drinken, zwelt het vrijwel direct op.
Tijdens het Fodmap dieet heb ik overigens suikers en andere dingen (zoals gluten) gedurende langere tijd volledig vermeden. Dit heeft helemaal geen resultaat gehad, dus nu gebruik ik met mate alles weer.
ReagerenJohn (moderator)
13 januari 2018 om 19:03PDS zou dan toch been mogelijkheid kunnen zijn, Probeer toch zoveel mogelijk suikers te vermijden. Je zou dan Tempocol kunnen proberen.
ReagerenYuna13 januari 2018 om 19:34PDS is gewoon een restcategorie voor alle onverklaarbare darmklachten. Mijn voormalige bedrijfsarts was er ook heel duidelijk over: het wordt in de medische wereld niet eens gezien als een ziekte, maar iets wat tussen de oren zit. Met de diagnose van PDS schiet ik dus niks op, en al helemaal niet omdat er volgens de MDL-arts geen medicijnen bestaan voor PDS. Volgens de MDL-arts zou ik maar ‘moeten leren leven met mijn klachten’. Als ik me daarbij neer zou leggen, zou ik niet op dit forum zitten.
Overigens is mijn suiker consumptie buitengewoon laag. Ik ben een vegetariër en bereid daarom alle maaltijden zelf van verse groenten, zonder daaraan suikers toe te voegen omdat ik simpelweg niet van zoete maaltijden hou, maar juist van pittige en hartige maaltijden. Daarnaast drink ik alléén maar water en geen andere dranken zoals frisdranken, koffie of thee. Bovendien heb ik al een gehele periode van ‘suiker-onthouding’ geprobeerd, tijdens het Fodmap-dieet, zonder enig resultaat.
Gelet op het feit dat ik ook een lange en vrij uitgebreide eliminatie-dieet heb geprobeerd, geloof ik eerlijk gezegd niet meer dat mijn klachten door een dieet zijn te verhelpen. Waarom zou ik al door het drinken van één slokje water een opgezwollen buik krijgen? Water bevat toch zeker geen suiker?
Iets wat ik overigens vergeten was te vermelden is dat ik nu 33 jaar oud ben. Mijn klachten zijn drie jaar geleden plotseling ontstaan. Ik heb vorig jaar ook een video-capsule endoscopie ondergaan van de dunne darm. Helaas is er niets gevonden in mijn dunne darm, behalve onverklaarbare rode vlekjes in de dunne darm. De MDL-arts wist niet wat dat was, maar volgens hem was het niets zorgwekkends. Ik vind eerlijk gezegd dat een arts niet zonder nader onderzoek mag stellen dat iets niet zorgwekkend is, vooral als deze arts niet eens weet wat het is en hoe het is ontstaan. Want iedere geconstateerde afwijking kan een aanwijzing zijn bij de opsporing van de hardnekkige ziekte die ik (helaas) heb.
ReagerenMister B13 januari 2018 om 19:53@Yuna
Je zeker niet laten afschepen met PDS.
Dat is gewoon een antwoord van een arts die het gewoon niet weet.Heb je al eens naar een second opinion gevraagd?
Gr B
Reageren