- FVB30 april 2018 om 16:22
Ik heb al een paar jaar van een hele dikke opgeblazen harde buik. Ik doe veel sport, ik drink veel water, drink zelden alcohol, drink zelden frisdranken, zelden koffie, eet gezond, genoeg groenten en fruit, veel beweging… En toch blijft die buik dik. Ik ben nu ook gestopt met fitness omdat ik geen zin heb om te blijven trainen en toch te horen van de mensen dat ik bierbuik heb. Ziet er ook niet uit, een afgetraind lichaam met dan zo’n dikke opgeblazen buik. Ik lijk precies zwanger. Zit precies lucht in buik, is hard als je erop duwt… Onderaan buik tot bovenaan buik, zit precies een voetbal in… Je ziet ook echt een ronde vorm… Het is ook altijd dik, is niet dat het soms minder is… Volgens mijn huisdokter is het niks, pds of door de stress… Ik moet redelijk veel naar groot toilet, heb soms weinig energie, ben moe maar kan toch niet slapen, pijn in onderbuik, opgeblazen gevoel, slechte conditie ook al sport ik veel… Ik begin nu toch te panikeren, ik wil terug een normale buik… Wat zou het kunnen zijn? Wat kan ik er aan doen?
1 reactieReagerenCatootje1 mei 2018 om 18:55Ik zou beginnen bij je voedingspatroon. Het beste is om te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment. Vooral ook zorgen voor oplosbare vezels als psyllium, inuline en appelvezels. Brood, vooral tarwe kan een opgeblazen gevoel geven.
Verder kan je tekorten hebben aan diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. Onder andere magnesium, vitamine B en D. Bloedonderzoek zegt niet zo heel veel over tekorten.
Daarnaast kan je nog denken aan factoren als candida, te weinig maagzuur, minder gezonde darmflora enz. Je kan nog advies vragen op natuurgeneeskundig gebied.
Reageren